۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
تعامل و صادرات نفت و گاز به کشورهای غیرمتعهد با پول‌های ملی صورت گیرد
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس:

تعامل و صادرات نفت و گاز به کشورهای غیرمتعهد با پول‌های ملی صورت گیرد

نماینده مردم رباط کریم در مجلس ضمن تأکید بر تعامل با کشورهای غیرمتعهد به ویژه روسیه، چین و ترکیه بر اساس پول‌های ملی، گفت: ما باید ننگ ارز دلاری و یورویی را از ساحت اقتصاد ایران پاک کنیم.

به گزارش بازار، حسن نوروزی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۵ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه در آستانه ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر قرار داریم، گفت: ماه محرم ماه اشک و ناله بر اهریمنان است و امام راحل(ره) فرمودند گریه کردن بر عزای امام حسین(ع) زنده نگاه داشتن نهضت است به این معنا که جمعیت کمی در مقابل امپراطوری بزرگ ایستاد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل ایستاد، عنوان کرد: محرم ماه حیات اسلام و مجاهدت سید مجاهدان است. محرم ماه ایجاد حماسه، شجاعت و ایثار و قربانی شدن برای حفظ قرآن است. محرم ماه حکومت و حاکمیت قرآن و پیروزی مستضعفان است.

وی در ادامه با بیان اینکه نهضت ما حسینی بوده و پشتوانه آن امام حسین(ع) است، عنوان کرد: همین نهضت باعث پیروزی شعار «ای لشگر صاحب زمان(عج) آماده باش» و «یا فاطمه الزهرا(س)» شد و همین نهضت حسینی، سیاست و سبک زندگی اسلامی را تابع سیاست و سبک زندگی اسلام ناب محمدی(ص) قرار داد که به نظر ما چشم دوختن و غرب گرایی در اندیشه و رویکرد در فرهنگ از نهضت حسینی(ع) به دور است.

نوروزی ادامه داد: به یغما بردن سرمایه های ملی و به جای گذاشتن بدهی های ۱۶۵ هزار میلیاردی به بانک مرکزی و تقسیم غنائم ارز ۴۲۰۰ تومانی میان وابستگان جناحی از نهضت حسینی(ع) به دور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با یادآوری این مطلب که یکی از برکات انقلاب اسلامی که مرکز فرهنگ سازی بوده، نماز جمعه است که امروز روز برگزاری اولین نمازجمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی(ره) در تهران است، اظهار داشت: برای آحاد همسنگران خود و ائمه جمعه سراسر کشور آرزوی توفیق و سرافرازی دارم و به شورای ائمه جمعه متذکر می شوم که حقوق ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومانی برای ائمه جمعه واقعا مشکل آفرین بوده و اینکه آنها باید پاداشی را از شوراهای شهر دریافت کنند، وامداری به شوراهای شهر و روستا است. حداقل حقوقی که برای ائمه جمعه در بودجه امسال تصویب کرده ایم، باید پرداخته شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز روز شکست مفتضحانه نیروهای استکبار، منافقین و صدام در دفاع جانانه رزمندگان و مردم در عملیات مرصاد است، عنوان کرد: کسانی که به پشتیبانی استکبار و فراخوان دادن هزاران نیرو با صدها نفربر و وسیله و پشتیبانی هوایی حزب بعث عراق به قصد تصرف استان های غربی و تهران، از مرز عبور کرده و خود را به ۳۰ کیلومتری کرمانشاه رساندند.

نوروزی اضافه کرد: فرزندان ایران زمین بودند که مقابل منافقان ایستادند. از سپاه همدان، کرمانشاه، تهران، سمنان، آذربایجان و سایر استان ها تشکر می کنم که به فرماندهی مردان بزرگی همچون سلیمانی ها، کوثری ها، ناصح ها، محصولی ها، شوشتری ها و دیگر عزیزان، نیروهای منافقین کوردل سفاک آدم کش آلت دست استکبار و صهیونیست را در هم کوبیده و با نابودی و بیابان گردی آنها و متواری شدن آن زبونان، آن پیروزی را در عملیات غرورآفرین رقم زده و برای همیشه کمر آنها را شکستند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه سفر پوتین و اردوغان به ایران اسلامی را یکی از مهم ترین وقایع روزهای اخیر کشور دانست و گفت: ایران پایگاه مقاومت، مردانگی، جهاد، مستضعفان و محرومان عالم است. این سفر که همزمان با سفر بایدن رئیس جمهور مفلوک و آلزایمری آمریکا در سرزمین های اشغالی و نشست او با اعراب سلفی و سعی او در متحد کردن آنها با رژیم محنوس صهیونیستی بود، حکایت از عینیت بخشی از راهبردهای بنیادین سیاست خارجی ایران دارد.

وی ادامه داد: انتظار داریم، دولت با استفاده از فضای ۴ هزار هکتاری منطقه ویژه و آزاد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، حسن استفاده را داشته باشد و با فعال کردن این منطقه آزاد و با ایجاد باندهای ایران-روس، ایران-چین، ایران-هند و ایران-ترک، تعامل با کشورهای غیرمتعهد به ویژه روسیه، چین و ترکیه را بر اساس پول های ملی آغاز کند و ننگ ارز دلاری و یورویی را از ساحت اقتصادی ایران پاک کند چرا که ما باید بر اساس پول ملی خود با کشورها معامله کرده و نفت و گاز صادر کنیم و پول خود را دریافت کنیم و همچنین باید با کشورهای دوست و غیرمتعهد با پول ملی معامله کنیم. این چه وضعی است که به دنبال معامله با ارز هستیم که دریوزگی است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر از شهید صیاد شیرازی، شهید سلیمانی و تمام سردارانی که امروز در خدمت نظام هستند، خاطرنشان کرد: به خاطر رزم همه آنها در عملیات مرصاد که همیشه در تاریخ خونبار ایران باقی خواهد ماند تشکر می کنم.

کد خبر: ۱۶۴٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha