۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
مزایای مهم Ethereum چیست؟

مزایای مهم Ethereum چیست؟

اتریوم هم مانند بیت کوین توجهات زیادی را در دنیای ارزهای دیجیتال به خود جلب کرده است. اما برخلاف بیت کوین که از آن به عنوان پول آینده نام می‌برند، اتریوم بسیار فراتر از آن است.

به گزارش بازار، اتریوم هم مانند بیت کوین توجهات زیادی را در دنیای ارزهای دیجیتال به خود جلب کرده است. اما برخلاف بیت کوین که از آن به عنوان پول آینده نام می‌برند، اتریوم بسیار فراتر از آن است. اتریوم یک شبکه بلاکچین غیر متمرکز است که با استفاده از توکن اتر (Ether) کاربران را قادر می‌سازد تا به ترید، کسب سود، ساخت NFT و بسیاری از کارهای دیگر بپردازند. اما مزایایی مهم اتریوم چیست؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

تفاوت بین اتریوم و اتر

به نقل از Wallex، اتر یک ارز دیجیتال است که به منظور نقل و انتقالات مالی، سرمایه گذاری و روشی برای ذخیره ارزش از آن استفاده می‌شود. اتر در بستر بلاک چین اتریوم نگهداری و مبادله می‌شود. امکان نگهداری اطلاعات، اجرای برنامه‌های غیر متمرکز و نوشتن قراردادهای هوشمند بر روی شبکه اتریوم وجود دارد. کاربران می‌توانند نرم‌افزارهای خود را به جای سرورهای گوگل و یا آمازون بر روی اتریوم بلاک چین میزبانی کنند. از آنجایی که هیچ نهادی به صورت متمرکز تسلطی بر روی شبکه ندارد، خود کاربران کنترل کامل بر روی اطلاعات و دسترسی به آن را دارند.

قراردادهای هوشمند نیز یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها در شبکه اتریوم است. در این قراردادها مانند هر قرارداد دیگری طرفین توافق می‌کنند تا کالا و یا خدمتی را در آینده ارائه کنند. برخلاف قراردادهای سنتی نیازی به حضور وکیل نیست. زمانی که شرایط قرارداد رعایت شود و کار به اتمام برسد، دستمزد به فرد مورد نظر پرداخت خواهد شد.

مزایای مهم Ethereum چیست؟

مزایای مهم اتریوم

۱- غیر متمرکز بودن

غیر متمرکز بودن اتریوم اطلاعات و اعتماد را به شیوه‌ای یکسان بین اعضای شبکه تقسیم می‌کند. این موضوع نیاز به یک نفر سوم برای واسطه گری در تراکنش‌ها و مدیریت سیستم را از بین می‌برد و افراد می‌توانند به راحتی به خرید اتریوم و مبادله آن بپردازند.

۲- توسعه سریع

به‌جای اینکه شرکت‌ها بخواهند از ابتدا یک بلاک چین برای خود بسازند، می‌توانند با استفاده از سامانه‌هایی مثل Hyperledger Besu بلاکچین‌های خصوصی را ایجاد و مدیریت کنند.

۳- نقدینگی

به لطف پلتفرم‌های جهانی و کارگزاری‌های آنلاین اتریوم به عنوان یکی از نقد شونده‌ترین دارایی‌ها در حوزه ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

۴- کارمزد

در کنار نقدینگی بالا یکی از مواردی که باعث جذابیت فوق العاده اتریوم می‌شود، هزینه تراکنش پایین در شبکه اتریوم است.

۵- کاهش ریسک تورم

ارزهای جهانی تحت نظارت دولت‌ها هستند. اما اتریوم طرحی شفاف برای مهار تورم ارائه می‌دهد.

۶- نوسان

بهره برداری از نوساناتی که در قیمت اتریوم رخ می‌دهد، یکی از انگیزه‌های اصلی معامله گران است.

کیف پول های اتریوم

پس از آشنایی با اتریوم و مزایای آن اگر قصد خرید اتریوم را داشته باشید. نیاز به نگهداری از آن دارید. برای این کار باید از والت یا کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید. در واقع دو کلید عمومی و اختصاصی به شما داده می‌شود. برای دریافت وجه می‌توانید کلید عمومی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما به هیچ وجه کلید خصوصی خود را با هیچ کس به اشتراک نگذارید. با در اختیار داشتن کلید خصوصی خود می‌توانید با استفاده از تبلت، رایانه یا موبایل به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال به دو شیوه نرم افزاری و سخت‌افزاری هستند. معروف‌ترین کیف پول‌هایی که از اتر پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:

  1. Trezor One
  2. Metamask
  3. Ledger Nano
  4. Exodus
  5. Electrum
  6. Coinbase
  7. Mist

آینده اتریوم

با توجه به مزایای اتریوم و کاربردهای این رمزارز خوش‌نام به نظر می‌رسد که آینده خوبی در انتظار آن باشد. برخی از تحلیلگران قیمت ۵۰ هزار دلاری تا انتهای سال ۲۰۲۲ را برای این رمزارز پیش بینی کرده‌اند و برخی دیگر حتی گمان می‌کنند این عدد در آینده به ۱۵۰ هزار دلار نیز می‌رسد. اما حتی اگر قیمت اتریوم به این اهداف نجومی هم نرسد به احتمال زیاد باز هم در بلندمدت صعودی خواهد بود. برای مشاهده قیمت اتریوم به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

اتریوم دومین رمرارز از نظر ارزش بازار در دنیای ارزهای دیجیتال است. هرچند نوسانات قیمت اتریوم برخی از سرمایه گذاران را اذیت کرده اما تا به امروز سرمایه گذاری در این رمزارز در دراز مدت سود ده بوده است. با توجه به مزیت‌های متعددی که این رمزارز نسبت به بقیه رمزارزها داشته و کاربردهایی که روز به روز بر اهمیت آن‌ها افزوده می‌شود، به نظر می‌رسد آینده روشنی پیش روی اتریوم بوده و می‌توان با نگاه مثبتی در آن سرمایه گذاری کرد.

منبع :

https://www.ghatreh.com/news/mm۴۳۸۶۶/

کد خبر: ۱۶۴٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha