۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹
ورود سامانه جدید بارشی به گلستان| طغیان رودها و آبگرفتگی معابر محتمل است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ورود سامانه جدید بارشی به گلستان| طغیان رودها و آبگرفتگی معابر محتمل است

گرگان- داداشی، مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از اواخر هفته، نسبت به طغیان رودخانه و آبگرفتگی معابر در برخی از مناطق هشدار داد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهاکرد: فعالیت جبهه پرفشار در گلستان از فردا (پنجشنبه) آغاز و تا شنبه ادامه دارد و در این مدت شاهد کاهش دما، وزش باد شدید و بارش پراکنده باران خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: وقوع رعد و برق و آذرخش در ارتفاعات از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه سرد بارشی طی روزهای پنج‌شنبه جمعه و شنبه خواهد بود.

وی از ییلاق نشینان و گروه های کوهنوردی استان خواست تا از صعود به ارتفاعات و قلل مرتفع گلستان پرهیز کنند.

داداشی گفت: روز جمعه خنک ترین روز هفته خواهد بود و پیش بینی شده بیشینه دما در غرب استان به ۲۱ تا ۲۴ و در شرق استان به ۲۴ الی ۲۸ درجه سانتیگراد برسد.

مدیرکل هواشناسی گلستان بیان کرد: بازگشایی مسیر آبراهه ها، پرهیز از اسکان و بیتوته در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در تردد جاده‌ای از جمله نکات ضروری در مدت زمان فعالیت این سامانه سرد بارشی در گلستان است.

گفتنی است ۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل «سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار» در استان گلستان فعال است.

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha