۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
حمایت قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند از سرمایه گذاران صرافی «زیپ مکس»
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

حمایت قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند از سرمایه گذاران صرافی «زیپ مکس»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) از آغاز رسیدگی به پرونده صرافی زیپ مکس و شکایات سرمایه گذاران آن به دلیل توقف امکان واریز و برداشت رمز ارز در این پلتفرم خبر داد.

به گزارش بازار، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) نسبت به ضرر احتمالی برخی کاربران پلتفرم مبادلاتی «زیپ مِکس» (Zipmex) پس از بسته شدن امکان برداشت رمزارزها و توقف ارائه سایر خدمات رمزارزی به آنها طی یک هفته گذشته ابراز نگرانی کرده و از رسیدگی به این پرونده خبر داد.

بر اساس این گزارش، در پی وقوع این تخلف پلتفرم زیپ مکس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند از راه اندازی یک سامانه آنلاین برای رسیدگی به شکایات مالباختگان احتمالی این صرافی خبر داده است.

این رگولاتور دولتی تایلند اعلام کرد که با مجریان قانون برای جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان زیپ مکس در مورد تأثیر تصمیم این صرافی برای مسدود کردن حساب‌های کاربران همکاری خواهد کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند همچنین با انتشار بیانیه ای رسمی از سرمایه گذاران زیان دیده خواست تا اطلاعات خود را از طریق یک انجمن آنلاین در وب سایت ایحاد شده برای رسیدگی به شکایات آنها توسط این کمیسیون ثبت نمایند.

لازم به ذکر است، صرافی رمز ارزی زیپ مکس به دلیل شرایط نوسان ایجاد شده در بازار و مشکلات مالی به وجود آمده با شرکای تجاری خود، برداشت رمزارزها را متوقف کرده است. پس از تعلیق برداشت ها، اکنون این نگرانی ایجاد شده که آیا این صرافی تایلندی نیز مسیر شرکت های ورشکسته مانند ۳AC و سلسیوس را پیش خواهد گرفت یا خیر.

با این حال، زیپ مکس کمتر از ۲۴ ساعت بعد، امکان سپرده ها و برداشت ها را از سر گرفت و به کاربران امکان دسترسی به وجوه خود را داد. اما این امر مانع از آن نشد که نهادهای رگولاتوری تایلند پیگیر پرونده این شرکت نباشند.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha