۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
لغو مجوز شرکت هایی که حقوق کارگران را کامل پرداخت نمی کنند
مدیرکل بازرسی وزارت کار هشدار داد؛

لغو مجوز شرکت هایی که حقوق کارگران را کامل پرداخت نمی کنند

کرمان- مدیرکل بازرسی وزارت کار گفت: مجوز شرکت های پیمانکاری که حق و حقوق کارگران را کامل پرداخت نمی کنند، لغو می شود و ما این مساله را به صورت جدی پی گیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، احمدرضا پرنده پیش از ظهر سه شنبه در آیین اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌شرق کشور در سالن اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان، گفت: همه دستگاه های مرتبط باید برای ارتقای ایمنی پای کار باشند و وزارت کار نمی تواند به تنهایی در این زمینه موفق باشد.

وی رعایت ایمنی در کارگاه ها و محیط های کار را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که کارگران در یک محیط امن مشغول به کار و فعالیت شوند. در این زمینه نیازمند آموزش افراد جامعه هستیم.

وی با اشاره به لزوم پرداخت کامل حق و حقوق کارگران اظهار کرد: مجوز شرکت های پیمانکاری که در این زمینه کم کاری می کنند، لغو می شود و ما این مساله را به صورت جدی پی گیری می کنیم.

مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: برخی شرکت ها ضمن عدم پرداخت کامل حقوق کارگران اقدام به سندسازی مبنی بر پرداخت کامل می کنند و اگر کارگری هم در این زمینه اعتراض کند، اخراج می شود.

وی گفت: همچنین دریافت سفته و برگه تسویه سفید امضا از کارگران ممنوع است و در صورت مشاهده چنین مواردی حتما برخورد خواهیم کرد.

پرنده از کارگران خواست چنین مواردی را به بازرسی کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارش کنند و قول داد پی گیری ها لازم در این زمینه از سوی بازرسی انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha