۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کرونا ۲۶ میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری همدان خسارت زد
مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

کرونا ۲۶ میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری همدان خسارت زد

همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: شیوع بیماری کرونا ۲۶ میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری استان خسارت وارد کرد.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: در پی این رخداد بخش گردشگری استان همدان متحمل ضرر و زیان فراوان شد.

وی با بیان اینکه شاغلان بخش تاسیسات گردشگری دچار ضرر و زیان شدند، افزود: شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اسفند و فروردین ۲۶ میلیارد تومان به تأسیسات بخش گردشگری استان همدان خسارت وارد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان به لغو تورها و جذب مسافر در هتل‌ها و تأسیسات گردشگری اشاره کرد و افزود: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات در بخش گردشگری و صنایع وابسته در دست نیست و خسارت‌های پیش بینی شده تنها مربوط به تأسیسات گردشگری استان است که از میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارند.

مالمیر با بیان اینکه پیش از ورود ویروس کرونا به ایران برای جذب گردشگر در همدان برنامه ریزی شده بود اما این ویروس برنامه‌ها را برهم زد، گفت: برای رونق مجدد صنعت گردشگری استان در دوران پسا کرونا پیش بینی تسهیلات حمایتی ضروری است.

وی به نامگذاری سال جاری به نام «جهش تولید» نیز اشاره کرد و از تدوین برنامه‌های گردشگری همدان در راستای تحقق جهش تولید و ایجاد اشتغال در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: فعالیت‌های مجموعه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در حوزه گردشگری ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی و رونق چرخه اقتصادی را هدف قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان به مجوزهای صادر شده برای ایجاد هتل‌ها و مراکز اقامتی در استان اشاره کرد و گفت: این اقدامات ضمن اشتغال‌زایی فرصتی برای جهش تولید فراهم می‌آورد.

کد خبر: ۱۶٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha