۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
عملیات انتقال ایستگاه قطار همدان به داخل شهر در حال انجام است/توقف سفرها تا پایان اردیبهشت
مدیرکل راه‌آهن غرب کشور:

عملیات انتقال ایستگاه قطار همدان به داخل شهر در حال انجام است/توقف سفرها تا پایان اردیبهشت

همدان - مدیرکل راه‌آهن غرب کشور با بیان اینکه پروژه انتقال ایستگاه قطار همدان به داخل شهر در حال انجام است، گفت: پیمانکار در حال انجام کار بوده و طرف قرارداد پیمانکار نیز شرکت ساخت است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خردادماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن همدان از انتقال ایستگاه راه‌آهن به داخل شهر و همجواری آن با ترمینال مسافربری و فرودگاه خبر داد و مهمترین اقدام در زمینه تکمیل راه‌آهن همدان را انجام این مهم به منظور سهولت در دسترسی مردم دانست.

اکنون حدود یک سال از این بازدید و دستور مبنی بر جابجایی ایستگاه راه آهن همدان می گذرد ولی هنوز این مهم محقق نشده است و از طرفی با توجه به شرایط موجود و متوقف شدن فعالیت بسیاری از پیمانکاران به دلیل شیوع کرونا مشخص نیست، انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان به داخل شهر چه زمانی محقق خواهد شد که به منظور اطلاع از چگونکی وضعیت پروژه راه‌آهن همدان و روند اجرای انتقال ایستگاه با مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت‌وگو کردیم.

قطار مسافری همدان تا پایان اردیبهشت ماه فعال نخواهد بود

سید سعید ابراهیم‌نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت حرکت قطار همدان در این روزها، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و اعمال محدودیت‌ها، قطار مسافری همدان تا پایان اردیبهشت ماه فعال نخواهد بود.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور در رابطه با انتقال ایستگاه قطار همدان به داخل شهر نیز گفت: پروژه انتقال ایستگاه قطار همدان به داخل شهر طبق تصمیمات اتخاذ شده در حال انجام است.

ابراهیم نژاد بیان کرد: پیمانکار در حال انجام کار بوده و طرف قرارداد پیمانکار نیز شرکت ساخت است.

وی در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل پروژه انتقال ایستگاه به داخل شهر نیز بیان کرد: با توجه به عقد قرارداد با شرکت ساخت اطلاعات لازم در خصوص اعتبار موردنیاز و میزان محقق شده پروژه در اختیار این شرکت است.

ابراهیم‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای انتقال ایستگاه قطار به داخل شهر، یادآور شد: این پروژه بعد از تکمیل و بهره‌برداری در اختیار شرکت راه‌آهن قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای یک کیلومتر پایانی راه‌آهن نیز در اختیار شرکت ساخت است، تصریح کرد: تا زمان بهره‌برداری کامل طرح؛ راه‌آهن نمی‌تواند اقدام خاصی در این خصوص انجام دهد.

لازم به ذکر است خط راه‌آهن تهران-همدان به طول ۲۶۷ کیلومتر اردیبهشت ماه سال ۹۶ توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید اما همچنان یک کیلومتر آن تکمیل نیست.

کد خبر: ۱۶٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha