۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کمبود ماشین‌آلات قابل استفاده برای معادن در ایران| دست دلالان در کار است
رئیس خانه صمت ایران مطرح کرد؛

کمبود ماشین‌آلات قابل استفاده برای معادن در ایران| دست دلالان در کار است

اصفهان - سهل آبادی؛رئیس خانه صمت ایران گفت: در کشور ماشین‌آلاتی که برای معادن قابل استفاده باشد وجود ندارد و معادن می‌توانند در قالب قانون، ماشین آلات معدنی و اقدام به نوسازی ناوگان خود کنند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه عدم واردات ماشین آلات مدرن و به روز معدنی یکی از دغدغه‌های اصلی معدنکاران و فعالان صنایع معدنی است، اظهار کرد: یکی از دلایل این امر گران بودن این ماشین آلات با توجه به نوسانات قیمت ارز است.

وی افزود: با این شرایط معادن و به ویژه معادن کوچک امکان خرید این ماشین آلات را ندارند و هر روز به فرسودگی ماشین آلات آنها افزوده می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، به چالش هایی از جمله کمبود و بی کیفیت بودن لوازم یدکی ماشین آلات معدنی در کشور اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که معادن از ماشین آلاتی استفاده می‌کنند که در ابتدای دهه شست وارد کشور شده است و این به معنای عمر ۴۰ ساله این ماشین آلات است.

سامانه بخشیدن به واردات ماشین آلان معدنی
سهل آبادی با ابراز امیدواری در مورد صدور بخشنامه ای برای سامانه بخشیدن به واردات ماشین آلان معدنی در راستای داشتن یک مکانیزیم واحد، اظهار داشت: بر اساس این ابلاغیه امکان نوسازی ناوگان معدنی کشور به بخش خصوصی واگذار شده است و معادن می‌توانند در قالب قید و بندهایی ماشین آلات معدنی را وارد نموده و اقدام به نوسازی ناوگان کنند.

وی با بیان اینکه یکی از شروط بزرگی که در این بخشنامه قید شده این است که واردات ماشین آلات خارجی مشروط به خرید ماشین های تولید داخل است، افزود: باید توجه داشت در کشور ماشین‌آلاتی که برای معادن قابل استفاده باشد وجود ندارد.

تسهیل روند واردات ماشین آلات معدنی
رئیس خانه صمت ایران با اشاره به تسهیل روند واردات ماشین آلات معدنی، گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که معدن داران کوچک نیز امکان واردات این خودروها را داشته باشند و این روند نیز از دست دلالان به دور باشد.

سهل آبادی با اشاره به برداشته شدن شرط سال ساخت ماشین آلات در روند جدید واردات ماشین آلات معدنی تصریح کرد: ماشین آلات تعمیر و بهینه شده در کشورهای همسایه برای استفاده در معادن قابل استفاده است و می توان از این امکان بهره برد.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha