۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
آمریکا برای بازگشت به برجام تصمیم نهایی را بگیرد
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس:

آمریکا برای بازگشت به برجام تصمیم نهایی را بگیرد

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هلند در مجلس خاطرنشان کرد: ایران آمادگی کامل برای بازگشت به توافق بین المللی (برجام) را داشته و ضرورت دارد که در این مهم آمریکا تصمیم نهایی را بگیرد.

به گزارش بازار، فرانسیسکوس یوهانس ماریا مولن سفیر هلند با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران هلند دیدار و گفتگو کرد.

علی جدی ضمن تاکید بر اهمیت مناسبات و گسترش روابط فیمابین، مراودات دیرینه دو کشور را متذکر شد و گفت:عمق روابط ایران و هلند قدمت ۴۰۰ ساله دارد و آینده تعاملات دو کشور منوط به تقویت مراودات در حوزه‌های مختلف است. جمهوری اسلامی ایران خواستار ارتقا سطح مناسبات در زمینه های اقتصادی، کشاورزی و بازرگانی در جهت پیشبرد همکاری های دوجانبه و بین المللی با هلند است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-هلند با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی آن کشور، بهره مندی از تجربه و مدیریت هلند در کشورمان را حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: موقعیت اقلیمی و شرایط آب و هوایی جمهوری اسلامی ایران متضمن دریافت تجربه در امور کشاورزی و مدیریت آبیاری بهینه از سوی هلند است و همکاری‌های علمی _ مدیریتی در این راستا به گسترش مراودات دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس، همکاری در حوزه های گوناگون اقتصادی و سیاسی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و هلند را تامین کننده چشم انداز مناسب در جهت پویایی تعاملات تجاری بازرگانی دو کشور تلقی کرد و توجه جدی به ظرفیت های موجود را گام نخست در جهت پیشبرد مناسبات برشمرد.

جدی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تقویت سطح روابط گروه‌های دوستی پارلمانی خواستار توسعه همه جانبه، تقویت ارتباطات پارلمانی و تسهیل مناسبات فیمابین شد و نسبت به رایزنی مستمر میان گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و هلند تاکید داشت.

وی تبادل هیئت‌های ها به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی را منشأ اثر در همکاری‌ها برشمرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش مراودات پارلمانی با هلند استقبال می کند و مایل به تحرک بخشی گروه‌های دوستی پارلمانی است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عهدشکنی آمریکا در برجام خاطرنشان کرد: ایران آمادگی کامل برای بازگشت به توافق بین المللی (برجام) را داشته و ضرورت دارد که در این مهم آمریکا تصمیم نهایی را بگیرد.

وی با اشاره به رفتار آمرانه آمریکا در منطقه به ویژه تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام آسیب های جبران ناپذیری به مردم ایران زده و امید است که کشورهای اروپایی به عنوان دیگر اعضای این توافق نسبت به این سوء رفتار آمریکا اقدامات جدی و قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هلند در مبحث حقوق بشر نیز تحریم های ظالمانه آمریکا را باعث فشار اقتصادی بر مردم ایران و تضییع حقوق مردم دانست و تصریح کرد: پذیرفته نیست اروپا به تعهدات برجامی خود عمل نکند.

در پایان این دیدار علی جدی کاهش روابط اقتصادی بازرگانی و تجاری فیمابین دو کشور را محصول تحریم‌های آمریکا و فراگیری کرونا ویروس دانست و خواستار به فعلیت رساندن ظرفیت‌های موجود در قالب همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و هلند شد.

هلند تمایل به ارتقاء مناسبات دوجانبه و تعاملات بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران دارد
فرانسیسکوس یوهانس ماریا مولن سفیر هلند نیز در این دیدار با اشاره به اصطکاک فراروی اقتصاد ایران که منجر به کاهش سطح روابط با کشورهای اروپایی به ویژه هلند شده است تصریح کرد: هلند تمایل به ارتقاء مناسبات دوجانبه و تعاملات بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران داشته و بر اهمیت توسعه مناسبات پارلمانی و گسترش روابط فیمابین تاکید دارد.

وی با اعتقاد بر گسترش تعاملات گروه‌های دوستی پارلمانی بهره گیری دیپلماسی پارلمانی را در جهت پایداری روابط در حوزه های گوناگون مهم برشمرد و خواستار تقویت مناسبات در قالب کمیسیون های تخصصی و مشترک با ایران شد.

سفیر هلند با ابراز علاقه مندی کشور متبوع خود در برقراری همکاری در زمینه‌های مشترک نسبت به تبادل نظر در جهت توسعه همکاری های علمی- تحقیقاتی در موضوع کشاورزی و آبیاری را حائز اهمیت دانست و نسبت به تعامل از طریق همکاری‌های پارلمانی به عنوان پشتوانه مهم در گسترش روابط دوستانه دو کشور تاکید کرد.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha