۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
۲۳ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:

۲۳ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از صادرات ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار دلار کالا طی فرودین ماه سال جاری از گمرکات استان خبر داد.

محمد علی خاشی در گفتگو با بازار اظهارکرد: در این مدت ۱۳۴ هزار تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار دلار از گمرکات استان به کشورهای افغانستان عراق ترکیه و آذربایجان صادر شده است.

 وی میزان صادرات قطعی استان از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود را چهار میلیون و ۸۳۶ هزاردلار اعلام کرد و بیان داشت: وزن این کالاها ۵۶ هزار و ۹۴۷ تن بوده است.

به گفته وی عمده اقلام  صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، تخم مرغ خوراکی، خوراک آماده طیور، گازوئیل، هیدروکربن سبک، خرما، کاشی و سرامیک،  تانکر فلزی و نمک بوده است.

 وی عنوان کرد: همچنین ۱۸ میلیون و ۷۱۲ هزار دلار کالا به وزن  ۷۶ هزار و ۹۰۱ تن که در سایر گمرکات کشور اظهار شده بود از پایانه های مرزی استان صادرات شد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان داشت: مجموع صادرات استان طی فروردین ماه سال جاری از استان ۶۶ درصد افزایش داشته است.

خاشی میزان واردات از گمرکات استان را طی فروردین ماه ۳۳ تن کالا به ارزش ۳۸ هزار دلار عنوان کرد و بیان داشت: واردات استان نسبت به مدت مشابه به لحاظ  ارزش ریالی ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی  تصریح کرد: عمده اقلام وارداتی به استان شاهدانه بوداده، گوسفند و ماسک بوده که از کشورهای همسایه وارد شده است.

خاشی با بیان اینکه ۸۷ دستگاه کامیون از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده است، گفت: ۱۹ مسافر ورودی و ۱۴۹ مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی دریافت کرده اند.

کد خبر: ۱۶٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha