۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
فاضلاب از رودخانه‌های همدان جدا می‌شود| اختصاص ۳۰۰ میلیاردتومان به اجرای طرح
معاون آبفای همدان:

فاضلاب از رودخانه‌های همدان جدا می‌شود| اختصاص ۳۰۰ میلیاردتومان به اجرای طرح

همدان - معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب استان همدان با تاکید بر اینکه جداسازی فاضلاب از رودخانه‌ها در دستورکار است گفت: تفکیک فاضلاب ۸۰ درصد رودخانه دره‌مرادبیک انجام شده است.

به گزارش بازار؛ حسین آذرتکین با بیان اینکه جمع‌آوری و جداسازی فاضلاب از رودخانه‌های شهر همدان از اقدامات در دست انجام و مورد تاکید شرکت آب و فاضلاب استان است، اظهار کرد: جداسازی فاضلاب از رودخانه دره مرادبیک کلید خورده و تاکنون ۸۰ درصد از کار عملیاتی شده و ۲۰ درصد باقی مانده نیز در سال جاری اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری فاضلاب رودخانه دره مرادبیک در فاز دوم در دو مرحله انجام می‌شود، افزود: مرحله نخست اجرای این طرح، جمع‌آوری فاضلاب محله تخته سنگ دره مرادبیک و مرحله بعد جمع‌آوری فاضلاب مناطق باقی مانده از فاز نخست است، ضمن اینکه این پروژه در دو سوی رودخانه به طول ۲.۵ کیلومتر اجرایی خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب همدان گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده جداسازی فاضلاب از رودخانه‌های موجود در خیابان‌های رکنی و بین‌النهرین تا مسیر منتهی به میدان امام نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر فاضلاب روان در رودخانه‌های شهر در زمین‌های کشاورزی پایین دست شامل دشت بهار و حاشیه شهر همدان نظیر قاسم‌آباد و حسن‌آباد مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: یکی از معضلات ۶۰ ساله شهر همدان، وجود کانال‌های طاقی شکل و انتقال فاضلاب به رودخانه‌های شهر است که همین امر موجب شده تا امروز تغییر کانال‌های سنتی و اتصال آنها به کلکتور اصلی شهر هزینه‌های زیادی را متوجه شرکت آب و فاضلاب کند.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب استان همدان در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده گفت: با ابلاغ اعتبارات ماده ۵۶ به شرکت آب و فاضلاب استان، قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان به جداسازی فاضلاب از رودخانه‌های شهر تخصیص خواهد یافت که با این اعتبار رودخانه‌های موجود در خیابان‌های اصلی شهر همانند بین‌النهرین و رکنی تا میدان بیمه و دیگر رودخانه‌ها عاری از فاضلاب خواهند شد.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha