۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
نیازی به واردات جدید برنج نیست
رئیس انجمن برنج ایران:

نیازی به واردات جدید برنج نیست

رئیس انجمن برنج ایران با اشاره به واردات ۶۰۰ هزار تن برنج از ابتدای سال تاکنون گفت: نیازی به واردات جدید برنج نداریم.

به گزارش بازار، جمیل علیزاده با اشاره به اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج در کشور اظهار داشت: این نشان می دهد که میزان کسری و نیاز برنج ۶۰۰ هزار تن در کشور است.

وی با اشاره به نیاز سه میلیون تنی برنج در کشور براساس سرانه مصرف ۳۶ کیلوگرمی افزود: از طرفی هفته قبل گمرک اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون ۶۰۰ هزار تن برنج در کشور وارد شده است به این ترتیب نیازی به واردات برنج نداریم.

وی با عنوان اینکه اگر فرض براین باشد که میزان تولید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن نباشد زیرا استان های دیگر دارای مشکل بودند، گفت: پیش بینی ما این است که میزان تولید برنج حداکثر دو میلیون و ۲۵۰ هزار تن باشد.

علیزاده تصریح کرد: با این فرض میزان کسری حدود ۷۵۰ هزار تن است و نهایتا باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تن برنج وارد شود و واردات برنج اکنون نباید صورت گیرد زیرا ذخیره وجود دارد و این نشان می دهد که یک جای کار می لنگد.

رئیس انجمن برنج درباره مافیای برنج گفت: آن هایی که می خواهند برنج وارد کنند در بدنه وزارت کشاورزی نفوذ کرده اند و نباید در این مسئله شک کرد و هنوز این سوال برای من باقی است که چرا اول مرداد لغو واردات برنج اعلام می شود.

وی گفت: اعلام در این زمان نشان می دهد که وزیر جهاد دستور ترخیص را به گمرک دارد و به واردکنندگان نیز گفته تا واردات کنند، هرچند موافق آن نیستم که چهار ماه واردات ممنوع شود زیرا کسری برنج باید در طول سال انجام شود.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha