۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
تقاضای مردم برای خرید طلا و سکه کم شد

تقاضای مردم برای خرید طلا و سکه کم شد

در سومین روز هفته هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در سومین روز هفته اظهار داشت: امروز روند بازار طلا و سکه به دلایلی همچون کاهش نسبی نرخ ارز و نوسان محدود طلای جهانی و همچنین کاهش تقاضا، با کاهش قیمت ها همراه بوده است. کشتی آرای افزود: هر اونس طلا در بازار جهانی امروز در اوایل صبح با ۳ دلار کاهش همراه بود و در اواسط روز به ۱۷۳۰ دلار رسید. قیمت هر اونس نقره ۱۸ دلار و ۷۷ سنت و قیمت هر اونس پلاتین نیز ۸۶۳ دلار است.

وی ادامه داد: بر این اساس در معاملات امروز (دوشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۱) بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان امروز دادوستد شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، در معاملات امروز به رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار یک میلیون و ۵۷۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار یک میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد.

وی در پایان اظهار داشت: حباب سکه با توجه به نزدیک شدن با ایام ماه محرم در حال کاهش است؛ زیرا کاهش تقاضا را در بازار شاهد هستیم. در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که نسبت به روز قبل، با کمی کاهش همراه است.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha