۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
احتمال ادامه افزایش نرخ USD/CAD در بازار فارکس
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال ادامه افزایش نرخ USD/CAD در بازار فارکس

نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) طی روزهای اخیر با تمرکز سرمایه گذاران بر روی داده های تورم فزاینده کانادا، یک الگوی چکشی را تشکیل داده که نشانه صعودی بودن جهت آن است.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) طی روزهای اخیر با تمرکز سرمایه گذاران بر روی داده های تورم فزاینده کانادا، یک الگوی چکشی را تشکیل داده است. در نتیجه، نرخ مبادله دلار آمریکا به دلار کانادا در نقطه ۱.۲۹۳۵ قرار دارد که کمی بالاتر از پایین ترین سطح هفته گذشته یعنی ۱.۲۸۱۸ است.

نرخ USD/CAD کمی پیش از برگزاری جلسه تصمیم گیری مربوط به نرخ بهره توسط فدرال رزرو که برای چهارشنبه این هفته برنامه ریزی شده، افزایش یافت. کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا جلسه خود را در روز چهارشنبه برگزار خواهد کرد که به احتمال زیاد، نتیجه آن چیزی جز افزایش چشمگیر نرخ بهره بانکی در این کشور نخواهد بود. تحلیلگران انتظار دارند نرخ بهره بانکی در آمریکا، برای دومین ماه متوالی ۰.۷۵ درصد افزایش یابد. این کشور در سال جاری نرخ بهره را حدود ۱۵۰ واحد یا ۱.۵ درصد افزایش داده است.

اعداد و ارقام مربوط به شاخص اعتماد مصرف کننده و تولید ناخالص داخلی آمریکا نیز کاتالیزورهای مهم دیگری محسوب می شوند که در تعیین نرخ این جفت ارز تاثیرگذار خواهند بود. اقتصاددانان انتظار دارند با کاهش قیمت گاز، اعتماد مصرف کننده در ماه جولای با شتاب کمتری کاهش یابد. از آنجاکه هزینه های مصرف کننده مهم ترین بخش اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد، این شاخص بسیار پر اهمیت است.

نرخ جفت ارز USD/CAD همچنین به آخرین اعداد مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا که قرار است پنجشنبه این هفته منتشر شوند، واکنش نشان می دهد. تحلیلگران انتظار دارند که با توجه به افزایش نرخ تورم در سه ماهه دوم، اقتصاد با کُندی قابل توجهی به رشد خود ادامه دهد.

پیش بینی نرخ USD/CAD

احتمال ادامه افزایش نرخ USD/CAD در بازار فارکس

با نگاهی گذرا به نمودار چهار ساعته، متوجه می شویم که نرخ جفت ارز USD/CAD از هفته گذشته یک الگوی چکشی را تشکیل داده است. در تحلیل قیمت، چکش معمولا یک علامت صعودی است. این جفت همچنین سطح مقاومت مهم ۱.۲۹۳۵ را که پایین ترین سطح در ۱۳ و ۸ جولای محسوب می شود را مجدداً آزمایش کرده است.

از سوی دیگر، نرخ USD/CAD بین میانگین‌های متحرک ۲۵ دوره و ۵۰ دوره حرکت کرده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی به سطح خنثی حرکت کرده است. بنابراین، در حالی که سرمایه گذاران منتظر تصمیم آتی کمیسیون بازار آزاد فدرال آمریکا هستند، این جفت ارز نیز احتمالاً به افزایش نرخ خود ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۱۶۴٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha