۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
احتمال اصلاح جزئی در قیمت جهانی طلا در پی تقویت دلار آمریکا
تحلیل بازار طلا؛

احتمال اصلاح جزئی در قیمت جهانی طلا در پی تقویت دلار آمریکا

قیمت طلا هفته جدید را با روندی ملایم‌تر آغاز کرده و به نظر می رسد از بالاترین سطح هفته‌ گذشته در حدود منطقه ۱۷۳۹ دلاری که روز جمعه لمس کرد، دور می شود.

به گزارش بازار، قیمت طلا هفته جدید را با روندی ملایم‌تر آغاز کرده و به نظر می رسد از بالاترین سطح هفته‌ گذشته در حدود منطقه ۱۷۳۹ دلاری که روز جمعه لمس کرد، دور می شود. با این حال، طلا توانسته اندکی از پایین ترین سطح روزانه خود بازگردد و آخرین بار با زیان اندک در روز، درست بالاتر از سطح ۱۷۲۵ دلار معامله شد.

چشم انداز تشدید سیاست های تهاجمی تر توسط بانک های مرکزی آمریکا همچنان مانع از افزایش قیمت چشمگیر طلا برای بازگشت به محدوده بالای دو هزار دلار که در سه ماهه نخست سال جاری شاهد آن بودیم خواهد شد. اساسا افزایش تقاضا برای دلار آمریکا، مقداری فشار نزولی بر کالاهای وابسته به قیمت دلاری وارد می کند.

با این حال، در میان نگرانی های روزافزون مربوط به رکود در اقتصادی جهانی، احساسات بازار همچنان شکننده است. انتشار آمار ناامیدکننده شاخص مدیران خرید (PMI ) از منطقه یورو و ایالات متحده در روز جمعه که اعتماد سرمایه گذاران را کاهش داد، به نگرانی ها دامن زد.

علاوه بر این، اکنون سرمایه‌گذاران انتظار دارند که رکود اقتصادی ایالات متحده، فدرال رزرو را مجبور کند شتاب سیاست‌های تهاجمی خود را آهسته تر کند. این امر از کاهش شدید اخیر در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده مشهود است. از این رو، تمرکز بازار بر نتیجه نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال که قرار است روز چهارشنبه اعلام شود، باقی خواهد ماند.

در این میان، بازده اوراق قرضه ایالات متحده نقشی کلیدی در افزایش تقاضای دلار در بازار خواهد داشت. جدای از این، احساسات ریسک بیشتر در بازار می‌تواند برای معامله کنندگان ایجاد انگیزه‌ کرده و به آنها اجازه دهد تا از فرصت‌های کوتاه‌مدت پیرامون طلا استفاده کنند.

در ادامه، اهداف قیمت، نقاط حمایت و مقاومت طلا برای روز دوشنبه را ملاحظه می فرمایید:

احتمال اصلاح جزئی در قیمت جهانی طلا در پی تقویت دلار آمریکا

کد خبر: ۱۶۴٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha