۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
شیوع کرونا بخشی از اقدام‌ها برای رفع موانع تولید در استان سمنان را مختل کرد
استاندار سمنان:

شیوع کرونا بخشی از اقدام‌ها برای رفع موانع تولید در استان سمنان را مختل کرد

سمنان – استاندار سمنان با تأکید بر لزوم حمایت بانک‌های عامل از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی گفت: شیوع کرونا بخشی از اقدام‌ها برای رفع موانع تولید در استان را مختل کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه تلاش‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی در استان مستمر باشد، اظهار داشت: شیوع کرونا بخشی از اقدام‌ها برای رفع موانع تولید را مختل کرد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و فعالان اقتصادی استان سمنان بیان کرد: با افول شیوع این ویروس، بانک‌های عامل با تمام توان پای‌کار باشند.

عملکرد بانک‌های استان سمنان در اعطای تسهیلات رضایت‌بخش نیست

استاندار سمنان بابیان اینکه طی سال گذشته این استان در بخش‌های مختلف ارائه تسهیلات رونق تولید جزو استان‌های پیشتاز و برتر کشور بود، افزود: تحقق شعار سال جدید و ایجاد جهش در تولیدات استان سمنان باید برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف انجام شود.

آشناگر رفع مشکلات بخش صنعت و تولید کنندگان کشاورزی را گامی مؤثر برای تحقق این هدف برشمرد و گفت: واحدهای صنعتی به دلیل تحریم و شیوع کرونا ویروس، مشکلات بسیاری دارند و این فعالان اقتصادی توقع دارند مسئولان و مدیران بانک‌ها در کنارشان باشند.

وی بابیان اینکه منابع درآمدی مردم محدود است و باید مسئولان با نگاه مثبت‌تر و تعهد بیشتر برای گره‌گشایی از دغدغه‌های آحاد جامعه تلاش کنند، خاطرنشان کرد: عملکرد بانک‌های استان در هفته‌های گذشته باوجود پرداخت قابل‌توجه، در اعطای تسهیلات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رضایت‌بخش نبوده است.

ضرورت تغییر نگرش در مباحث اقتصادی برای رونق کسب‌وکار

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه منابع مالی در کشور محدود است و باید با تغییر نگرش در مباحث اقتصادی برای رونق کسب‌وکار و تولید اقدام شود، تصریح کرد: باید از روش‌های نوین اقتصادی برای گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت استفاده شود.

آشناگر با اشاره به اینکه مسئولان باید پیشنهادهای اجرایی برای رونق و آبادانی در کشور و استان با ایده پردازی ارائه دهند، تأکید کرد: باوجود گستاخی و تلاش‌های بی‌رحمانه استکبار جهانی باید تمامی مسئولان برای گره‌گشایی از بخش تولید و صنعت در ارتباط با نقدینگی، مقابله با تشدید تحریم‌ها، منابع محدود مالی، ایجاد و تثبیت اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی برنامه داشته باشند.

کد خبر: ۱۶٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha