۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
۲۵ درصد از سهم ارزش افزوده آذربایجان غربی به بخش کشاورزی تعلق دارد
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی:

۲۵ درصد از سهم ارزش افزوده آذربایجان غربی به بخش کشاورزی تعلق دارد

ارومیه - رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۵ درصد سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار بازار، رسول جلیلی ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی ترویج کشاورزی استان در سالن جلسات ساختمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به نقش ویژه کشاورزی در اقتصاد استان گفت: ۲۵ درصد از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش کشاورزی است که نشان از اهمیت ویژه این بخش بر روی اقتصاد استان دارد.

وی با اشاره به شعار سال گفت: برای تحقق جهش تولید، بخش کشاورزی را می توان یکی از اهداف شعار سال دانست که برای این امر نیازمند افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه های تولیدی این بخش هستیم.

جلیلی، ایجاد مزارع الگویی و نمایشی را یکی از راهکارهای اساسی در این راستا دانسته و گفت: برای تحقق جهش تولید،بخش دانشگاهی نیز باید وارد کار شود تا با همکاری جهاد کشاورزی، میزان تولیدات کشاورزی در استان از لحاظ کیفی و کمی بالا رود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با اشاره به نقش کشاورزان پیشرو نیز گفت: اگر یافته های علمی و دانشی که کشاورزان پیشرو در اختیار دارند، به بهره برداران انتقال پیدا کند به یقین بخش کشاورزی با جهش تولید بسیار بالایی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح های علمی از جمله طرح کاداستر در بخش کشاورزی استان گفت: طی این امر، نقشه های تناسب اراضی طراحی می شود تا محصولی متناسب با هر منطقه در آن کشت شود.

جلیلی ادامه داد: وجود فاصله معنادار بین میانگین تولید یک محصول کشاورزی توسط کشاورزان عادی با میانگین تولید همان محصول توسط کشاورزان پیشرو، نشانگر تاثیر سیستم‌های نوین و علمی در افزایش تولید است که می‌تواند به جهش تولید در این بخش منجر شود. 

کد خبر: ۱۶٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha