۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷
هشدار استاندار کرمان در خصوص احتمال وقوع سیلاب در استان| فرمانداران در حالت آماده باش باشند
فیلم استان‌ها؛

هشدار استاندار کرمان در خصوص احتمال وقوع سیلاب در استان| فرمانداران در حالت آماده باش باشند

کرمان- استاندار کرمان با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در استان کرمان و لزوم آماده باش فرمانداران گفت: هواشناسی در این خصوص هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی فداکار یکشنبه شب در ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ‌دهی به بحران استان کرمان گفت: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی به احتمال وقوع سیلاب در استان کرمان باید فرمانداران شهرستان ها در آماده باش کامل باشند.

وی بر لزوم اطلاع رسانی به عشایر به منظور جلوگیری از خسارت های جانی و مالی تاکید کرد و افزود: تمامی امکانات، دهانه پل ها، سیل بندها، مسیل ها و محله های جمعیتی در معرض خطر سیلاب باید مورد بازبینی دقیق قرار گیرد و اقدامات لازم انجام شود تا دچار غافلگیری نشویم.

اطلاعیه هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان کرمان به این شرح است؛

پیرو هشدار زرد مورخ ۳۱ تیرماه با توجه به تقویت و گسترش سامانه مونسونی، از روز دوشنبه بر میزان شدت و حجم بارش ها در استان افزوده خواهد شد که طبق نقشه های فعلی، این بارش ها تا روز جمعه خصوصا در ساعات بعدازظهر ادامه خواهد داشت. زمان شروع این شرایط از بعدازظهر دوشنبه هفته جاری بوده و اواخر وقت جمعه به پایان می رسد.

نوع مخاطره به صورت رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای و بارش احتمالی تگرگ است.

منطقه اثر در روز دوشنبه جنوب و غرب استان، سه شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه شهرستان ها و بخش های کرمان ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، صفاییه، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان و نرماشیر است.

اثر مخاطره به صورت بارش رگباری باران و رعد و برق به صورت سریع، در مدت زمان کوتاه و با شدت زیاد که منجر به آبگرفنگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیلها در برخی مناطق، به ویژه در جنوب، غرب و شمالغرب استان خواهد بود. همچنین ایجاد خسارت در اثر تندبادهای لحظه ای در برخی مناطق محتمل است.

توصیه می شود اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان و ادارات کل امور عشایری و جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان انجام شود. فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط، جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی در حال آماده باش باشند.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha