۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
لزوم نصب دورهای پلاک خوان در جایگاه‌های سی ان جی کشور جهت حفظ ایمنی

لزوم نصب دورهای پلاک خوان در جایگاه‌های سی ان جی کشور جهت حفظ ایمنی

عضو انجمن سی ان جی کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای طرح هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی، هماهنگ شوند.

به گزارش بازار، رضا نیکزاد افزود: طبق مصوبه‌ای در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۹۷ از سوی هیئت وزیران، وزارتخانه‌های نفت، کشور و صمت، موظف به هوشمند سازی جایگاه‌های سوخت و بالا بردن ضریب ایمنی آن‌ها شدند که مهلت اجرای آن مصوبه، تا یکم دی سال ۹۸ بود، اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر این که مهمترین چالش صنعت سی ان جی کشور، تعیین وضعیت نشدن خودروهای دوگانه سوز است، گفت: طبق مصوبه مذکور، وزارت صمت وظیفه داشت، خودروهای دوگانه سوز کارخانه‌ای و تبدیلی کارگاهی را جهت تبدیل وضعیت کارت‌های سوخت آن‌ها به پلیس راهور اعلام کند و از طرفی سازمان ملی استاندارد نیز پس بازرسی از این خودروها، تعیین تکلیف مخازن و ایمنی آن‌ها را انجام دهد که در این موارد نیز، اقدامی صورت نگرفته است.

عضو انجمن سی ان جی در ادامه بیان کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران، پلیس راهور نیز باید طی مدت شش ماه، بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد، نسبت به تعویض کارت‌های سوخت خودروها اقدام می‌کرد. همچنین مشخصات خودروهای دوگانه سوز باید در شناسنامه آن‌ها نیز درج می‌شد.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در مصوبه هیئت وزیران بر آن تاکید شده بود، مربوط به برقراری ارتباط میان سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) زیر نظر وزارت کشور با سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور زیر نظر وزارت صمت است که این ارتباط می‌توانست سبب جلوگیری از سوختگیری برای خودروهای فاقد صلاحیت فنی شود.

آقای نیکزاد با تاکید بر این که وزارت نفت تلاش‌هایی را در خصوص اجرای مصوبه هیئت وزیران انجام داده، اما به علت ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، اقدامات عملی صورت نگرفته، گفت: مهمترین کاری که وزارت نفت طبق مصوبه هیئت وزیران باید انجام می‌داد، ایجاد هماهنگی بین دو سامانه مذکور است.

عضو انجمن سی ان جی کشور اضافه کرد: این وزارتخانه باید سامانه‌ای شامل یک دوربین پلاک خوان را پیش بینی می‌کرد که این سامانه نیز، پس از دریافت اطلاعات یک خودرو از سامانه سیمفا، در صورت ایمن نبودن خودرو، مانع از سوختگیری آن شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha