۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
افزایش ۳۶ درصدی سهم همدان از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۳۶ درصدی سهم همدان از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از افزایش ۳۶ درصدی سهم استان همدان از محل اعتبارات مشاغل خانگی طی سال جاری خبر داد.

یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه در سال‌جاری برای پرداخت به متقاضیان مشاغل خانگی استان همدان در نظر گرفته شده است که این رقم در سال گذشته ۷۴۰ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی اعتبار استان از محل تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته افزود: اشخاص پشتیبان و پیشران های فعال برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار دارند.

شعبانی عنوان کرد: نرخ سود این تسهیلات چهار درصد و باز پرداخت آن با توجه به نوع طرح سه تا پنج ساله است که توسط چهار بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران، کشاورزی و پست بانک پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تاکید بر تسهیل شرایط اعطا مجوز به متقاضیان فعالیت در حوزه مشاغل خانگی، گفت: ۵۰۰ عنوان رشته مشاغل خانگی در زمینه های فرهنگی، هنری، تولیدی، صنعت، خدمات، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولیدی، گیاهان دارویی در سایت بارگذاری شده که تعداد ۴۸۶ مورد مجوز به صورت آنی صادر می شود.

وی ادامه داد: متقاضیان بر اساس رسته فعالیت خود برای اخذ مجوز می توانند از طریق دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت کاملا الکترونیکی اقدام کنند.

وی گفت: آن دسته از فعالتن مشاغل خانگی که تجربه و مهارت کافی در رشته فعالیت خود را دارند می توانند با مراجعه به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای و شرکت در آزمون کارت مهارت دریافت کنند.

یوسف شعبانی مشاغل خانگی را آن دسته از فعالیت‌هایی دانست که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار، بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی منجر می‌شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha