۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
هاضم بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب همدان بارگیری کامل شد
معاون آبفای همدان:

هاضم بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب همدان بارگیری کامل شد

همدان - معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بارگیری کامل یک هاضم بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب همدان و ورود به فاز تثبیت لجن خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان همدان، حسین آذرتکین با اشاره به اینکه بخش لجن فعال تصفیه خانه فاضلاب همدان سال گذشته همزمان با هفته دولت، پیش راه اندازی شد، گفت: تزریق اولیه(آزمایشی) لجن به هاضم های بی هوازی در خرداد ماه سال جاری آغاز شد که مطابق برنامه ریزی های انجام شده دو هاضم با ظرفیت ۱۷ هزار و ۴۳۷ متر مکعب باید به طور کامل بارگیری شود که هم اکنون بارگیری یکی از هاضم ها به طور کامل انجام شده است.

وی با بیان اینکه تزریق ورودی لجن نمی تواند چندان پرسرعت باشد، افزود: پس از تزریق کامل لجن به هاضم، پروژه وارد مرحله آبگیری خواهد شد که پس از این مرحله لجن خشک آماده استفاده می شود.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه دفع پسماند یکی از معضلات زیست محیطی است، تصریح کرد: با تبدیل لجن خشک به کمپوست بخشی از مشکلات رفع و کمپوست تولید شده مورد بهره برداری قرار می گیرد و با وارد مدار شدن هاضم یک، هاضم دوم نیز آماده بارگیری می شود.

آذرتکین خاطرنشان کرد: با تولید گاز متان ظرف یک ماه آینده، تصفیه خانه فاضلاب همدان به طور ۱۰۰ درصد به اهداف پیش بینی شده خود خواهد رسید.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha