۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
دستمزد کارگران با تورم و سبد هزینه خانوار همخوانی ندارد
در گفتگو با بازار مطرح شد

دستمزد کارگران با تورم و سبد هزینه خانوار همخوانی ندارد

قائمشهر - دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران دستمزد تعیین شده برای کارگران را در سال جاری ناعادلانه توصیف کرد و گفت: این دستمزد با سبد هزینه خانوار همخوانی ندارد.

نصراله دریابیگی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نادعالانه توصیف کردن دستمزد کارگران توسط شورای عالی کار اظهار داشت: شورای عالی کار باید دستمزد را بر مبنای تورم و آمار عنوان شده تصویب می کرد و اکنون این دستمزد مورد رضایت و تایید کارگران و جامعه کارگری نیست.

وی افزود: نرخ بالای تورم و سبد هزینه خانوار از جمله مسائلی است که در تعیین دستمزد کارگران باید مورد توجه قرار می گیرد درحالی که دستمزد تعیین شده سال جاری متناسب با تورم ۴۳ درصدی نیست و براساس تورم ۲۱ درصدی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سبد هزینه یک خانوار حدود پنج میلیون تومان برآورد می شود، گفت: دستمزد تعیین شده به هیچ وجه با سبد هزینه خانوار همخوانی ندارد و کمتر از نیمی از هزینه ها را تامین می کند.

دریابیگی با عنوان اینکه حداقل حقوق کارگران باید طبق لایحه کمیسیون تلفیق ۲.۸ میلیون تومان تعیین می شد، از بی توجهی دولت به این لایحه انتقاد کرد و گفت: در حال مذاکره با دیوان عدالت اداری هستیم تا فریاد کارگران را به گوش دولت برسانیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به سهم ۱۸ درصدی کارگران در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تولید با مشکلاتی نظیر واردات بی رویه، نبود صادرات، بالا بودن هزینه ها و غیره دست و پنجه نرم می کند و کارگران با حداقل دریافتی روزگار را به سختی می گذرانند.

کد خبر: ۱۶٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha