۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
محدود شدن ماشین آلات کشاورزی یزد| حمل و نقل محصولات کشاورزی غیر تخصصی است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

محدود شدن ماشین آلات کشاورزی یزد| حمل و نقل محصولات کشاورزی غیر تخصصی است

یزد- زاده‌رحمانی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به محدود شدن ماشین آلات کشاورزی به محصولات خاص گفت: از تجهیز بخش کشاورزی استان با ماشین آلات جدید و مکانیزه استقبال می شود.

محمدزاده رحمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در گذشته تسهیلات برای خرید و نوسازی ماشین آلات تخصصی بخش کشاورزی و مکانیزاسیون پرداخت شده اما در محل خودش هزینه نشده و همین موضوع عامل کاهش تعداد این ماشین آلات در استان شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کشاورزی استان از بخش زراعی به باغی کوچ کرده و بیشتر شاهد استقبال از کاشت پسته و افزایش باغات آن در استان هستیم و بخش عمده ای از ماشین آلات کشاورزی استان به این محصول محدود شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد عنوان کرد: به این ترتیب بخش عمده ای از ماشین آلات بخش کشاورزی از دسترس خارج شده و به جز دستگاه کمباین برای محصولات استراتژیک گندم و جو، ماشین آلات تنها به باغات پسته اختصاص یافته است.

وی افزود: در هر صورت استان از مکانیزاسیون بخش کشاورزی و نوسازی و بهسازی ناوگان استقبال می کند و آماده معرفی متقاضیان به سازندگان ماشین آلات بخش کشاورزی را داریم.

زاده رحمانی همچنین به تخصصی نبودن حمل و نقل محصولات کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: در هر صورت یزد، به ویژه با توجه به شرایط اقلیمی، نیازمند ناوگان تخصصی برای حمل و نقل محصولات کشاورزی است .

وی ادامه داد: حمل محصولات کشاورزی در حال حاضر مشابه سایر کالاها با کامیون‌های ترانزیتی انجام می شود که این روند باید تغییر کند و تخصصی شود و این موضوع نیز در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در حال پیگیری است.

کد خبر: ۱۶۳٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha