۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
مهلت ثبت‌نام صادرکنندگان تا ۵ مرداد ماه
سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

مهلت ثبت‌نام صادرکنندگان تا ۵ مرداد ماه

فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان توسعه تجارت آغاز شده است و صادرکنندگان می‌ توانند با مراجعه به این سایت فرم‌ های لازم را به صورت آنلاین تکمیل کنند.

به گزارش بازار، سامانه ثبت نام متقاضیان در پرتال رسمی سازمان توسعه تجارت ایران فعال است و صادرکنندگان محترم کشور می توانند تا تاریخ ۵ تیر نسبت به ثبت نام در این رویداد ملی اقدام کنند.

مهمترین شاخص های انتخاب در هر گروه، آمار صادرات و رشد آن، تنوع بازارهای هدف صادراتی، نام و نشان تجار، کیفیت کالای صادراتی، سطح فن آوری، ارزش افزوده محصولات صادراتی، حضور در کنسرسیوم های صادراتی، اشتغال مولد و دائمی و مهارت های فنی و تخصصی بنگاه های صادراتی در حوزه بازاریابی و صادرات است.

امسال بیش از ۷۰ گروه کالایی و خدماتی در زیرمجموعه های کشاورزی و صنایع غذایی، محصولات صنعتی و معدنی، خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره به رقابت پرداخته اند که در نهایت با توجه به تعداد متقاضیان و عملکرد صادراتی سال ۱۴۰۰، حداکثر ۵۰ صادرکننده نمونه ملی انتخاب می شوند.

در تقویم رسمی کشور ۲۹ مهرماه روز (ملی) صادرات نامگذاری شده است و طبق مصوبه هیأت وزیران، سازمان توسعه تجارت ایران موظف است هر سال با تشکیل کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون، وزارت جهاد کشاورزی، گمرک، سازمان ملی استاندارد و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تعیین شاخص های ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی و معرفی آن در روز ملی صادرات اقدام کند.

کد خبر: ۱۶۳٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha