۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
انواع وام‌های بانک سامان و شرایط دریافت
معرفی طرح‌های تسهیلاتی بانک‌ها؛

انواع وام‌های بانک سامان و شرایط دریافت

بررسی شرایط تسهیلات‌دهی بانک سامان نشان از این دارد که این بانک شش نوع وام را با شرایط متفاوت نسبت به سایر بانک‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بانک سامان دارای ۱۳۶ شعبه است که ۵۰ شعبه در تهران و ۲ شعبه آن در خارج از کشور فعالیت می‌کند. تعمیر مسکن، خرید خودرو، رفع احتیاجات ضروری، خرید مسکن، خرید کالای مصرفی بادوام و ازدواج از جمله تسهیلات بانک سامان است که در زیر درباره آنها توضیح داده خواهد شد.

تسهیلات تعمیر مسکن
چنانچه برای تعمیر منزل مسکونی خود کمبود نقدینگی دارید بانک سامان می‌تواند معادل ارزش لوازم و مصالح موردنیاز و حداکثر به میزان ۳۰ درصد ارزش ملک موضوع تعمیر را تا سقف اعلامی دربسته اعتباری سالانه بانک از محل تسهیلات اعطائی تأمین کند.

تسهیلات تعمیر مسکن مزایایی دارد که به متقاضی کمک می کند تا راحت تر به هدف خود برسد. این مزایا شامل امکان دریافت وام تعمیر مسکن حداکثر به میزان ۵۰۰ میلیون تومان، امکان دریافت وام تعمیر مسکن در کنار وام خرید مسکن حداکثر به میزان ۳۰ درصد ارزش ملک، امکان بازپرداخت بدهی به بانک به‌صورت قسطی و ماهیانه، امکان بازپرداخت وام تعمیر مسکن حداکثر در ۵ سال، امکان دریافت تسهیلات تعمیر مسکن به پشتوانه سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی می‌شود.

خوب است بدانید که شما می‌توانید در قبال ترهین ملک(ملکی که به رهن درآمده باشد) خود نیز این تسهیلات را دریافت کنید. علاوه بر این ترهین هر وثیقه ملکی، صرفاً به یک شخص حقیقی امکان‌پذیر است.

ملک مسکونی که برای ترهین به‌عنوان وثیقه استفاده می‌شود می‌بایست شش‌دانگ، ارزنده، سهل‌البیع (به‌راحتی قابل خریدوفروش)، بلامعارض (اداره اوقاف یا شخص ثالث در مورد ملک موردنظر ادعایی نداشته باشد)، واقع در محدوده شهرداری‌ها و دارای پایان کار معتبر باشد.

همچنین مبلغ تسهیلات پرداختی متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین می‌شود و نرخ سود تسهیلات یادشده مطابق با نرخ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی است. اشخاص حقیقی مالک ملک موضوع تعمیر یا همسر آن‌ها می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

لازم به یادآوری است، تمامی اشخاص حقیقی دارای ۱۸ سال تمام که سابقه چک برگشتی یا تسهیلات غیر جاری در سیستم بانکی نداشته باشند، می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وام خرید خودرو
درصورتیکه برای خرید خودرو کمبود نقدینگی دارید، معادل ۸۰ درصد بهای آن را می‌توانید از طریق خرید خودرو تامین کنید.

دریافت تسهیلات حداکثر به میزان ۱۰۰ میلیون تومان، بازپرداخت بدهی به بانک به‌صورت قسطی و ماهیانه، بازپرداخت تسهیلات حداکثر در ۳ سال، دریافت تسهیلات به پشتوانه سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی از جمله امکاناتی است که بانک سامان برای دریافت خرید خودرو دراختیار متقاضی قرار می‌دهد.

در همین رابطه خوب است بدانید که اصل مبایعه‌نامه یا قرارداد خرید خودرو یا سند مالکیت خودرو باید به نام تسهیلات گیرنده باشد. همچنین این تسهیلات برای خرید خودروهای تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن قابل پرداخت است. مبلغ تسهیلات پرداختی متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین می‌شود و نرخ سود تسهیلات یادشده مطابق با نرخ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

برای دریافت این محصول اشخاص حقیقی باید دارای ۱۸ سال تمام، عدم سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشورو تأیید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی توسط بانک را دارا باشند.

تسهیلات رفع احتیاجات ضروری
تسهیلات رفع احتیاجات ضروری برای زمانی که با مشکل پیش بینی ‌نشده‌ای در زندگی مواجه شدید و کمبود نقدینگی برای رفع آن دارید، پیش بینی شده است. برای دریافت آن اگر دارای سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی هستید با پشتوانه آنها می‌توانید حداکثر تا ۸۰ درصد از مبلغ آن را تسهیلات دریافت کنید.

این تسهیلات مزایایی هم به همراه دارد که بازپرداخت بدهی به بانک به صورت اقساط ماهانه یا به صورت یکجا و بازپرداخت تسهیلات حداکثر در ۵ سال به صورت قسطی یا بعد از ۶ ماه به صورت یکجا از جمله آن است.

وام خرید مسکن
چنانچه برای خرید یا تعویض منزل مسکونی خود با کمبود نقدینگی روبرو هستید، با تسهیلات خرید مسکن بانک سامان می‌توانید حداکثر تا ۵۰ درصد ارزش ملک خریداری‌شده (ارزش کارشناسی‌شده) را از بانک دریافت کنید.

نسبت به سایر بانک ها، بانک سامان در این رابطه دارای مزایایی مانند امکان دریافت وام خرید مسکن حداکثر تا مبلغ ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان، امکان دریافت وام تعمیر ملک در کنار تسهیلات خرید ملک حداکثر به میزان ۳۰ درصد از ارزش ملک خریداری‌شده، امکان بازپرداخت بدهی به بانک به‌صورت قسطی و ماهیانه، امکان بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن حداکثر در ۵ سال است.

البته باید بدانید که با پرداخت این تسهیلات ملک خریداری‌شده در رهن بانک قرار می‌گیرد. پرداخت تسهیلات نیز در قبال ترهین هر وثیقه ملکی، صرفاً به یک شخص حقیقی امکان‌پذیر است. ملک مسکونی خریداری‌شده باید شش‌دانگ، ارزنده، سهل‌البیع (به‌راحتی قابل‌خریدوفروش)، بلامعارض (اداره اوقاف یا شخص ثالث در مورد ملک موردنظر ادعایی نداشته باشد)، واقع در محدوده شهرداری‌ها و دارای پایان کار معتبر باشد. مبلغ تسهیلات پرداختی نیز متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین می‌شود.

برای دریافت این محصول کافی است تا اشخاص حقیقی دارای ۱۸ سال تمام، عدم سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور باشند، همچنین تأیید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی توسط بانک نیز تاثیرگذار است.

تسهیلات خرید کالای مصرفی بادوام
درصورتی‌که قصد خرید لوازم خانگی دارید و میزان نقدینگی شما به اندازه کافی نیست، با استفاده از تسهیلات خرید کالای بادوام از سوی بانک سامان می‌توانید کالای موردنظر خود را مورد خریداری قرار دهید.

امکان دریافت تسهیلات حداکثر به میزان ۸ میلیون تومان با بازپرداخت به‌صورت اقساط ماهیانه و امکان بازپرداخت تسهیلات حداکثر در ۳ سال از مزایای دریافت این تسهیلات به حساب می آید. همچنین افرادی که دارای سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی هستند و به پشتوانه آن‌ها تمایل به دریافت تسهیلات دارند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

لازم به یادآوری است باید به میزان ۲۰درصد از مبلغ تسهیلات به‌عنوان وثیقه نزد بانک سپرده قرض‌الحسنه نگهداری شود. همچنین مبلغ تسهیلات پرداختی متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین می‌شود و نرخ سود تسهیلات یادشده مطابق با نرخ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی است. برای دریافت آن کافی است تا اشخاص حقیقی خریدار کالا دارای ۱۸ سال تمام با عدم سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری متقاضی و ضامن در سیستم بانکی کشورباشند. علاوه براین تأیید نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی توسط بانک نیز الزامی است.

وام ازدواج
در وام ازدواج به‌منظور حمایت مالی از زوجین، مبلغ مشخصی به هر یک از آنها در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود. متقاضیان در ابتدا برای دریافت این وام باید درخواست خود را در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

لازم است تا بدانید که امکان دریافت تسهیلات حداکثر به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین وجود دارد. همچنین تسویه تسهیلات به‌صورت اقساطی طی ۱۰ سال و بدون سود امکان پذیر خواهد بود. برای دریافت تسهیلات ارائه چک، سفته و یک نفر ضامن نیاز است.

همچنین باید مورد توجه قرار گیرد که اعطای این تسهیلات توسط بانک منوط به عدم دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از سایر بانک‌ها است و درصورتی‌که متقاضی قبلاً از این تسهیلات استفاده نکرده باشد، علی‌رغم ازدواج دوم یا بیشتر می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده کند.

همچنین هر یک از زوجین باید به‌صورت جداگانه در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج ثبت‌نام کنند و تمامی اشخاص حقیقی دارای ۱۸ سال تمام که سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوق در سیستم بانکی ندارند و دارای سند رسمی ازدواج ثبت‌شده در دفاتر ثبت‌اسناد رسمی هستند، می‌توانند این تسهیلات را مورد استفاده قرار دهند.

کد خبر: ۱۶۳٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha