۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
روند صدور مجوز پایانه‌های صادراتی کشاورزی فارس تسریع شود
رییس صمت فارس:

روند صدور مجوز پایانه‌های صادراتی کشاورزی فارس تسریع شود

شیراز- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بر تسریع در روند صدور مجوز پایانه‌های صادراتی کشاورزی فارس تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صمت فارس، حمیدرضا ایزدی در چهارمین کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: فارس در سال گذشته از بخش گمرکات ۴۲۴ میلیون دلار صادرات داشته ایم.

وی درخصوص میزان صادرات فارس در طی سه ماهه اول امسال و سال گذشته عنوان کرد: امسال در سه ماهه نخست ۱۴۲ میلیون دلار صادرات داشته که نسبت به سال گذشته با رشد ۱۴۷ درصدی مواجه هستیم.

ایزدی از تشکیل سه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان و ۳۴ مصوبه و اجرایی شدن ۱۸ مصوبه آن خبر داد و ادامه داد: پنج میز ملی را بر عهده استان فارس گذاشته اند که نشان از توان صادراتی و مدیریتی فارس دارد.

به گفته وی در سه ماهه اول امسال تعداد ۲۴ نمایشگاه تخصصی در محل نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار شده که توانمندی‌ها و نیازمندی‌های استان را احصا می توان کرد.

پایانه‌های صادراتی کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که مدیرکل صمت استان فارس به آن پرداخت و گفت: فارس از قطب های محصولات کشاورزی، باغی و صیفی است که باید پایانه صادراتی ما در این حوزه به جریان افتاده و عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: پایانه صادراتی فسا نیز با زیرساخت‌های آماده منتظر صدور مجوز برای شروع فعالیت است.

ایزدی همچنین درخصوص کارت‌های بازرگانی عنوان کرد: در فارس هزار و ۱۱۰ فقره کارت بازرگانی فعال داریم که ۴۴۴ فقره آن برای واحدهای تولیدی و ۶۶۶ فقره کارت بازرگانی نیز برای بازرگانان فعال در بخش صادرات و واردات است.

کد خبر: ۱۶۳٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha