۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید برق در کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید برق در کشور

ساوه - وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته باید سه هزار مگاوات برق نیروگاه برق در کشور تامین می شد، گفت: ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید برق احداث می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا فاطمی امین بعد از ظهر جمعه در ادامه سفر استانی یک روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی ضمن حضور در هم‌اندیشی با صنعتگران و فعالان اقتصادی شهرستان ساوه، با اشاره به کمبود برق به مثابه یکی از مهترین مشکلات صنایع کشور، ابراز کرد: دولت دو اقدام کوتاه مدت و بلند مدت را در این زمینه به کار بسته است.

وی با بیان اینکه اقدام کوتاه مدت در مدیریت مصرف خواهد بود، افزود: در سال های قبل قطعی برق که به واسطه کمبود ها است به صورت نامنظم بود و نارضایتی هایی را به دنبال داشت اما امسال سعی شده تا با همکاری وزارت صمت و نیرو، این کار شکل نظام مندی بگیرد.

وزیر صمت با بیان اینکه اقدام بلند مدت ساخت نیروگاه های برق است، افزود: در ۱۰ سال گذشته باید سه هزار مگاوات برق نیروگاه برق در کشور تامین می شد اما متاسفانه این کار صورت نگرفته و امروز شاهد کمبود برق هستیم.

فاطمی امین با بیان اینکه چالش های برق که خاموشی هایی را در بخش های خانگی و صنعتی به دنبال داشته ناشی از کمبودهایی است که از فقدان افزوده شدن ظرفیت برق کشور برآمده است، افزود: به منظور جبران عقب‌ماندگی در حوزه تامین برق احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید برق در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه کار ساخت این نیروگاه ها آغاز شده است، بیان کرد: شایسته است برای تولید برق مورد نیاز کشور، واحدهای تولیدی با مصرف بالای برق در زمینه تولید برق ورود کنند و از سوی دیگر حمایت لازم در این حوزه نیز انجام پذیرد.

وزیر معین هیئت دولت در سفر استانی به استان مرکزی برای شهرستان ساوه با بیان اینکه دولت همچنین تلاش دارد تا مشکلات صنایع را با اعمال سیاست‌های تشویقی و حمایتی را رسیدگی کند، گفت: از جمله رویکردهای مهم دولت سیزدهم حمایت از تولید و رفع موانع تولید است.

به گزارش بازار، این بیست و نهمین سفر استانی هیئت دولت سیزدهم محسوب می شود که به مقصد استان مرکزی انجام شده است.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha