۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کم توجهی مدیران گلستانی به سند آمایش | توسعه گردشگری مشروط به نگاهی فرادستگاهی است
یک فعال حوزه گردشگری مطرح کرد؛

کم توجهی مدیران گلستانی به سند آمایش | توسعه گردشگری مشروط به نگاهی فرادستگاهی است

گرگان- رجبی نسب، یک فعال حوزه گردشگری از تدوین سند جامع آمایش گردشگری گلستان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: تاکنون به این سند آمایش در حوزه گردشگری توجهی نشده و اجرای را نیازمند اقدامی فرادستگاهی است.

المیرا رجبی نسب در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سند آمایش یک مجموعه کامل با افق ۱۴۱۴ است، اظهار کرد: یک مجموعه کامل که با افق ۱۴۱۴ است اما متأسفانه به رغم وقت و هزینه‌ای که در این حوزه شده، از سه سال پیش تاکنون درباره این موضوع سخنی به میان نیامده است.

این فعال حوزه گردشگری ضمن یادآوری اینکه جاذبه در حوزه گردشگری شرط اصلی است اما برای توسعه این صنعت کافی نیست، افزود: گردشگری پنج محصول دارد که جاذبه یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.

وی مؤلفه‌هایی مانند مهمان نوازی، تأسیسات و زیرساخت‌ها، همراهی سازمان‌های دولتی و ارایه خدمات را به عنوان چهار محصول دیگر گردشگری معرفی کرد و گفت: توسعه این صنعت با وجود تمامی این کاراکترها اتفاق می‌افتد.

این مدرس دانشگاه ضمن تأکید بر این مطلب که توسعه گردشگری نیازمند همراهی تمامی دستگاه هاست، افزود: به عنوان مثال برای رونق جاذبه‌ای تاریخی نظیر برج رادکان وجود زیرساخت‌هایی مانند مسیر دسترسی و امکان ارائه خدمات در آن منطقه و سایر موارد ضروری است.

او همکاری دستگاه‌هایی مانند اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست را بسیار تأثیرگذار در توسعه گردشگری دانست و گفت: توسعه خدمات در جاذبه‌های تاریخی اغلب در مناطقی قرار گرفته که به این ادارات مربوط می‌شود.

به گفته رجبی نسب، پس از گذشت سال‌ها هنوز موفق به شرح خدملت تلفیقی برای اداره گردشگری با منابع طبیعی، محیط زیست یا جهاد کشاورزی نشدیم؛ در صورت تهیه شرح خدمات بسیاری از طرح‌ها در استان اجرایی می‌شوند.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha