۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران بهره برداری شد
معاون استاندار مازندران:

۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران بهره برداری شد

ساری - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: سال قبل سه پروژه سرمایه گذاری خارجی با ۲۵ میلیون دلار آورده در استان بهره برداری شد.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری مازندران، حسین خیریان پور در خصوص سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: در سال ۱۳۹۸ با دستورات استاندار و پیگیری های حوزه معاونت اقتصادی و دستگاه های اجرایی مرتبط و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، تعداد سه طرح سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۲۵.۶ میلیون دلار و با اشتغال‌زایی حدود ۴۰ نفر در حوزه نیروگاه های مقیاس کوچک در مازندران به بهره برداری رسید.

وی افزود: همچنین میزان سرمایه وارده در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۸/۲ میلیون دلار بوده که از این جهت استان مازندران در سطح کشور حائز رتبه اول شده است.

معاون اقتصادی استانداری مازندران گفت: لازم به ذکر است در هفت ماهه منتهی به سال ۱۳۹۸ مازندران از لحاظ طرح های به بهره برداری رسیده به مبلغ ۱۷ میلیون دلار حائز رتبه اول کشور و از لحاظ میزان سرمایه وارده ۱۵.۱۱ میلیون دلار حائز رتبه سوم کشور شد.

خیریان پور همچنین گفت: طرح مطالعات شناسایی و جانمایی مکان‌ها و مسیرهای مناسب گردشگری دریایی در ساحل دریای خزر توسط استاندار تأکید و در مراجع استانی تهیه و تصویب و طبق این طرح در ۱۳۴ نقطه از ساحل حوزه بندی استقرار تأسیسات گردشگری مشخص و آماده واگذاری جهت سرمایه گذاری شده است و با سازمان بنادر و دریانوردی نیز هماهنگی شد تا سه میلیون یورو برای خرید کشتی از محل وجوه اداره شده برای توسعه گردشگری دریایی پرداخت کند.

کد خبر: ۱۶٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha