۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
اختصاص عوارض آلایندگی «نیروگاه شازند» به اراک مبتنی بر درصد تعیین شده باشد
وزیر کشور:

اختصاص عوارض آلایندگی «نیروگاه شازند» به اراک مبتنی بر درصد تعیین شده باشد

شازند - وزیر کشور، گفت: اراک از آلایندگی این نیروگاه تاثیر پذیرفته و این موضوع را همه قبول دارند اما اختصاص عوارض آلایندگی نیروگاه شازند به مرکز استان مرکزی مبتنی بر درصد تعیین شده باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی ظهر جمعه در ادامه سفر هیئت دولت به استان مرکزی و در جمع مدیران شهرستان شازند در حاشیه بازدید از نیروگاه این شهرستان، با بیان اینکه آلاینده ها باید عوارض آلودگی خود را بپردازند، ابراز کرد: آلودگی نیروگاه به اراک وارد می‌شود اما باید درصدی برای پرداخت عوارض به این شهرستان تعیین شود.

وی با بیان اینکه در اواسط دهه ۸۰ خورشیدی عوارض آلایندگی شازند به مرکز استان مرکزی و همچنین پایتخت داده می شد بعد از سال ۸۶ با پیگیری‌هایی که آن زمان صورت گرفت عوارض مختص شهرستان شازند شد اما بعد از زمانی با زد و بندهای سیاسی که مرکز استان صورت گرفته تصمیم بر آن شد که عوارض آلایندگی به اراک و خنداب داده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه در همان زمان اعلام شد که آلودگی شازند به اراک می شود در نتیجه ۴۶ درصد از عوارض به شازند و مابقی به اراک و خنداب داده می شد، گفت: قبول داریم که آلودگی در اراک وجود دارد اما عوارض آلاینده ها باید مبتنی بر درصد باشد.

وحیدی همچنین خواستار همراهی تولیدگران با حفظ محیط زیست نیز شد و گفت: استفاده از فیلترها برای کارخانه ها می تواند تا حدود زیادی جلوی آلودگی را بگیرد.

وی به بازدید خود از کارخانه قند شازند نیز اشاره کرد و با بیان اینکه فناوری بسیار قدیمی و غیر قابل احیا مشکل این کارخانه است، گفت: اگر بخواهیم فناوری جدید را وارد این مجموعه کنیم می بایست چغندرکاری در شهرستان شازند وجود داشته باشد که با توجه به مسائل زیست محیطی فعلا به صلاح نیست.

وزیر کشور به مقوله قاچاق و همچنین شوتی ها نیز اشاره کرد و گفت: ایستگاه بازرسی برای خودروهای شوتی برپا می شود.

وحیدی با بیان اینکه برخی شوتی ها برای تردد بی دردسر و نادیده گرفتن قوانین نسبت به دستکاری پلاک خودروی خودشان اقدام می کنند که به این افراد هشدار می دهیم چرا که این کار جرم است، گفت: دستکاری پلاک در واقع مخدوش کردن و یا دست کاری کردن اسناد کشوری ایران اسلامی است و مطابق قانون مجازات دارد.

وی با بیان اینکه در واقع این شوتی ها در کنار مقوله دستکاری پلاک ها، معمولاً تخلف رانندگی و سرعت بالا و همچنین قاچاق را هم دارند، گفت: با مختلفان برخورد می شود.

به گزارش بازار، وحیدی وزیر معین سفر استانی بیست و نهم هیئت دولت به استان مرکزی، در شهرستان شازند محسوب می شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha