۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
فولکس واگن تولید قطعات نیمه هادی را توسعه می دهد
به دنبال همکاری با یک تولیدکننده تراشه های نیمه هادی

فولکس واگن تولید قطعات نیمه هادی را توسعه می دهد

شرکت خودروسازی فولکس واگن با همکاری یک شرکت تراشه ساز فرانسوی- ایتالیایی در وضعیت بحرانی تامین ریز تراشه ها دست به تولید و توسعه نیمه هادی های جدیدی زده است.

بازار؛ گروه خودرو: دو شرکت خودروسازی فولکس واگن و تراشه ساز فرانسوی- ایتالیایی اس تی میکرو الکترونیکس (STMicroelectronics) قصد دارند در شرایطی که کل دنیا با بحرانی به نام تامین ریز تراشه ها یا همان قطعات نیمه هادی مواجه هستند و صنعت خودرو از این موضوع متاثر است؛ اقدام به تولید و توسعه نیمه هادی های جدیدی کنند.

بنابراین به اعتقاد کارشناسان، تصمیم شرکت خودروسازی فولکس واگن برای ورود به حوزه قطعات نیمه هادی نشان دهنده این است که چگونه بزرگترین خودروساز اروپا، در تلاش است تا کنترل بیشتری بر عرضه تراشه‌ هایی که در نسل جدید و خودروهای کم آلاینده کربن یافت می‌شوند، به دست آورد.

البته این اولین رابطه مستقیم فولکس واگن با تامین کنندگان نیمه هادی های رتبه دوم و سوم است، اقدامی که مدیران از زمان بروز کمبود تراشه در صنعت خودرو در اواخر سال ۲۰۱۹ به آن اشاره کرده اند.

واحد نرم افزاری فولکس واگن، Cariad در ماه مه اعلام کرد که سیستم روی تراشه های کوالکام را برای رانندگی خودران تا استانداردهای سطح ۴ تامین می کند که در آن خودرو می تواند در اکثر شرایط بدون دخالت انسان، تمام جنبه های رانندگی را اداره کند.

البته سخنگوی Cariad گفته است که که قرارداد جدید بر این مشارکت تأثیری نخواهد گذاشت. همچنین هیچ یک از دو شرکت پیامدهای مالی این معامله را فاش نکردند که STMicroelectronics را به یکی از شرکای فنی برتر فولکس واگن تبدیل می کند یا خیر؟

این شرکت ها در بیانیه ای اعلام کردند که Cariad و STMicro قرار است تراشه جدید را که بخشی از خانواده نیمه هادی های میکرو کنترلر Stellar است طراحی کنند. در بیانیه آمده است که هر دو شرکت در حال حرکت به توافق هستند که تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) (۲۳۳۰.TW) آن را تولید کند.

مورات آکسل، رئیس خرید فولکس واگن گفت: «با همکاری مستقیم برنامه ریزی شده با ST و TSMC، به صورت پیوسته در حال شکل دادن به کل زنجیره تامین نیمه هادی خود هستیم.»

همچنین وی اضافه کرد: «تولید تراشه‌ های دقیق مورد نیاز خودروهای خود را و تامین ریزتراشه‌ های حیاتی را برای سال‌ های آینده تضمین می‌ کنیم.»

کمبود جهانی نیمه هادی باعث شده است که خودروسازان در سراسر جهان نتوانند با خودروهای ناتمام که ماه ها انبارها را مسدود کرده اند و پایان مشخصی در چشم نیست، دفترچه های سفارش کامل را ارائه دهند.

کد خبر: ۱۶۳٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha