۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
دولت برای اجرای راه آهن گنبد - بجنورد منابع مالی ندارد
استاندار گلستان:

دولت برای اجرای راه آهن گنبد - بجنورد منابع مالی ندارد

گرگان - استاندار گلستان با یادآوری اینکه راه آهن گنبد - بجنورد از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان است، گفت: دولت برای اجرای این خط ریلی منابع مالی ندارد و فعلاً این پروژه متوقف است.

هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اواخر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد اجرای راه آهن اینچه برون – گنبد در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این اجرای راه آهن گنبد - بجنورد در سفر استانی رئیس جمهور مصوب شده بود، افزود: دولت برای اجرای این خط ریلی منابع ندارد و فعلاً این پروژه متوقف است و مسیر جایگزین معرفی کردیم که کم‌هزینه‌تر است.

استاندار گلستان به مسیر جایگزین هم اشاره و بیان کرد: مسیر اینچه برون – گنبد- آزادشهر- شاهرود پیشنهاد شد که نسبت به مسیرهای قبلی ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر است.

وی ادامه داد: اجرای راه آهن اینچه برون - گنبد- آزادشهر- شاهرود نیاز به مطالعه دارد و مطالعات هم زمان بَر است؛ آنچه از این پروژه قطعی شده و باید اجرا شود، راه آهن اینچه برون - گنبد بوده و مابقی در حال مطالعه است.

حق شناس با بیان اینکه اتاق بازرگانی گرگان برای اجرای راه آهن اینچه برون- گنبد اعلام آمادگی کرده است، خاطرنشان کرد: راه آهن گنبد - آزادشهر و آزادشهر به شاهرود نیاز به مطالعه دارد و هم‌اکنون بحث مطالعه و بررسی طرح مطرح است و اقدام عملی در این حوزه فعلاً انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد راه آهن اینچه برون- گنبد در دستور کار اجرا قرار گیرد اما هنوز اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن برآورد نشده است.

کد خبر: ۱۶٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha