۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
تسهیل سفر به عتبات با اتصال ایلام به شبکه ریلی

تسهیل سفر به عتبات با اتصال ایلام به شبکه ریلی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک کشور گفت: با اتصال استان ایلام به خط آهن سراسری، ارتباط ایران با عتبات عالیات تسهیل می‌شود.

به گزارش بازار، شاهین اسد فامیان با بیان اینکه این مسیر ریلی به خط آهن کرمانشاه - خسروی متصل می‌شود و از آنجا به عراق می‌رود، ‌گفت: با تکمیل پروژه ریلی ایلام شاهد افزایش ترانزیت بار و مسافر به کشورهای عراق و سوریه و اتصال به بندر لاذقیه در سورهی خواهیم بود.

اسد فامیان ادامه داد: تحقق این موضوع علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه، کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک ناوگان جاده‌ای را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل اداره کل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور گفت: استان ایلام و مرکز آن به شبکه ریلی کشور و امتداد آن به مرز مهم مهران از اهداف این طرح است و این اتصال به شبکه ریلی به جابجایی زوار اربعین نیز کمک خواهد کرد که تحقق این پروژه نیازمند احداث پل‌های خاص بوده و ۶ دستگاه پل به طول ۴۵۵ متر در قطعات اجرایی این طرح است.

اسد فامیان بیان کرد: اتصال ایلام به شبکه ریلی از مسیر اسلام آباد و اندیمشک به طول ۷۴ کیلومتر در سال ۹۹ مدنظر قرار گرفت و در سال ۱۴۰۰ به ۴۵۸ کیلومتر افزایش یافت که در صورت اخذ مجوز ماده ۲۳ مراحل تکمیل مطالعات و عملیاتی شدن آن در دستور کار قرار خواهد گرفت، به همین منظور مکاتباتی با سازمان پدافند غیرعامل انجام شده و مراحل کسب مجوز مذکور از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک کشور شرایط منطقه را سخت و کوهستانی دانست و گفت: ۸۵ درصد این منطقه کوهستانی و تپه ماهور است و نیاز به احداث تونل‌ها و پل‌های خاص و دره‌ای دارد و همین مساله عملیات پروژه را پر هزینه‌تر می‌کند و لازم است که موضوع راه آهن استان ایلام توسط مسئولان استان مطرح و در مصوبات سفر رئیس جمهور افزایش اعتبار و تخصیص کامل اعتبار مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۶۳٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha