۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان مجهز به سامانه نوین آبیاری می شود
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کردستان مجهز به سامانه نوین آبیاری می شود

کردستان - مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی کشاورزی استان بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال جاری مجهز به سامانه های نوین آبیاری می شود.

فیروز احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سطح اراضی پیش بینی شده برای اجرای آبیاری بارانی طی سال جاری در استان یک هزار و ۹۰۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری با حداکثر ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض انجام می شود، اضافه کرد: برآورد هزینه مورد نیاز برای اجرای آبیاری بارانی در هر هکتار از سطح مذکور ۱۶۰ میلیون ریال  که از این میزان ۱۳۶ میلیون ریال آن تسهیلات بلاعوض است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کردستان سطح پیش بینی شده برای اجرای آبیاری قطره ای را ۳۰۰ هکتار ذکر کرد و  افزود: ۲۳۰ میلیون ریال برای  اجرای هر هکتار از آبیاری قطره ای در استان مورد نیاز است که مبلغ تسهیلات بلاعوض آن ۱۹۵ میلیون ریال است.

احمدی یادآور شد: یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی آبی کشاورزی استان برای اجرای سیستم آبیاری کم فشار در سال جاری پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: هزینه اجرای این سیستم در هر هکتار ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده که ۸۵ درصد این مبلغ به طور بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در مجموع براساس پیش بینی های انجام شده سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی استان امسال مجهز به سامانه های آبیاری نوین می شوند که برای اجرای این مهم به ۴۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیاز است.

کد خبر: ۱۶٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha