۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
توضیحات مدیرعامل پالایشگاه آبادان در خصوص انتشار کاتالیست این شرکت در سطح شهر

توضیحات مدیرعامل پالایشگاه آبادان در خصوص انتشار کاتالیست این شرکت در سطح شهر

آبادان- قیم، مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: کاتالیست به کار گرفته شده در مراحل راه‌اندازی بر اساس استاندارد روز بین‌المللی و از نوع خاک رسی است که فاقد مواد سمی است.

به گزارش خبرنگار بازار، حکیم قیم عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان فنی پالایشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به انتشار چندساعته کاتالیست این شرکت در سطح شهر اظهار کرد: کاتالیست به کار گرفته شده در مراحل راه‌اندازی بر اساس استاندارد روز بین‌المللی و از نوع خاک رسی است که فاقد مواد سمی است.

وی توضیح داد: گرد و غبار سفید رنگ منتشر شده از یکی از دودکش‌های پالایشگاه ناشی از عملیات راه‌اندازی آن واحد است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته نیز این موضوع به تناوب وجود داشته است، افزود: در واقع جزو ماهیت واحد تولیدی و فرآیند آن است.

قیم تلاش‌های این شرکت طی مدت اخیر در خصوص کاهش دود سفید کاتالیست را از ۹ دهم به چهار دهم عنوان کرد و گفت: در سال جاری کاهش یافته و همچنین پالایشگاه آبادان به منظور مسئولیت‌ اجتماعی روز گذشته اقدام به شست و شوی معابر و خیابان‌های اطراف کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فاز ۳ پالایشگاه آبادان با ۱۳ واحد کوچک به منظور تولید بنزین باکیفیت ۱۰ سال پیش به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: ۲۸ روز پیش در بخش انتقال آب این فاز مشکلی نشتی پیش آمد که با تلاش‌های صورت گرفته مشکل برطرف شد.

مدیرعامل قدیمی‌ترین پالایشگاه خاورمیانه با اشاره به اقدامات جهادی در این شرکت، بیان کرد: برای اولین بار بدون خارج کردن سرویس عملیات تعمیر و تعویض خطوط خنک کننده به طول ۱۶.۵ کلیومتر با قطر ۶۰ تا ۶۴ اینچی واحد کت کراکر فاز۳ انجام شد که با توجه به گرمای بالای هوا و همچنین تحقق آن برای اولین بار در کشور، گامی مهم تلقی می‌شود.

قیم در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه برنامه‌های صادراتی پالایشگاه آبادان چیست و از چه ماهی آغاز می‌شود، اظهار کرد: صادرات فرآورده‌های نفتی پس از ۴۰ سال و از اسکله‌های شماره ۷ و ۸ پالایشگاه آبادان در اروندرود انجام خواهد شد.

وی با اشاره به صادرات LPG اضافه کرد: مقرر شده طی ماه‌های آینده صادرات گاز LPG از پالایشگاه آبادان با شناورهای کوچک سه تا پنج هزار تنی در اروندرود انجام شود.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان در خصوص فاز ۲ پالایشگاه آبادان توضیح داد: این فاز با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز به زودی وارد مدار تولید می‌شود و این پالایشگاه جوانتر و توان تولید آن نیز افزایش خواهد یافت و همچنین امکان صادارت مواد پالایشی بیشتری فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۳٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha