۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
سوختن حدود ۵۰ ساختمان در گرم‌ترین روز تاریخ انگلیس

سوختن حدود ۵۰ ساختمان در گرم‌ترین روز تاریخ انگلیس

گرمای بی سابقه هوا در انگلیس که به بالاترین میزان از تاریخ ثبت دمای هوا در این کشور رسید باعث آتش سوزی در علفزارها و سرایت آن به حدود پنجاه ساختمان و ده‌ها خودرو شد.

به گزارش بازار، گرمای بی سابقه هوا در انگلیس که به بالاترین میزان از تاریخ ثبت دمای هوا در این کشور رسید موجب شد برخی علفزارها در انگلیس دچار اتش سوزی شوند که به خانه‌های اطراف سرایت کرد و ده‌ها خانه تخلیه شدند و حدود پنجاه ساختمان و ده‌ها خودرو نیز در پی این اتش سوزی از بین رفت.

هنوز از تلفات احتمالی و میزان خسارات این آتش سوزی‌ها گزارشی منتشر نشده، اما نهادهای امدادی و خدمات شهری اعلام کردند در پی گرمای بی سابقه هوا در پایتخت انگلیس تماس‌ها برای دریافت کمک درمانی و امدادی به بالاترین میزان پس از جنگ جهانی دوم رسید و چهار برابر روزهای عادی شد.

شهرداری لندن اعلام کرد در گرم‌ترین روز تاریخ انگلیس که گرمای شدید منجر به آتش سوزی‌های متعدد شد، بیش از دو هزار و ششصد تماس برای دریافت خدمات آتش نشانی و امدادی گرفته شد و در جریان امداد رسانی نزدیک بیست آتش نشان دچار مصدومیت شدند.

در گرم‌ترین روزهای سال ۲۲ نفر نیز در دریا و رودخانه‌ها غرق شدند.

دانشمندان در انگلیس بارها درباره تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا هشدار دادند و فعالان محیط زیست نیز بارها با برپایی تظاهرات از دولت خواستند به تعهدات خود در قبال محیط زیست عمل کند و الاینده‌ها را کاهش دهداما دولت انگلیس انجام خواست آنان را مستلزم هزینه‌های فراوان دانسته و تا کنون در چندین تظاهرات و تجمع اعتراضی فعالان محیط زیست، آنان را بازداشت و برخی را روانه زندان کرده است.

فعالان محیط زیست که امروز نیز در اعتراض به بی توجهی دولت به محیط زیست، با تجمع در بزرگراه ام ۲۵ برای ساعتی آن را مسدود کردند می‌گویند کشورهای صنعتی با تولید بیشترین گازهای گلخانه ای، مخرب‌ترین نقش را در تغییرات اقلیمی و گرمای کره زمین دارند، اما حاضر نیستند متناسب با سهم خود در آلایندگی، برای کاهش آن گام بردارند و اکنون مردم جهان باید تاوان بی توجهی انان به محیط زیست را بدهند.

کد خبر: ۱۶۳٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha