۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
معرفی ۵۵ واحد تولیدی استان سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل
سرپرست سازمان صمت استان سمنان:

معرفی ۵۵ واحد تولیدی استان سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل

سمنان- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: ۵۵ واحد تولیدی استان در بخش صنعت و کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل صبح دوشنبه در اولین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان سال جدید به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه ۵۵ واحد صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به بانک‌های عامل معرفی شدند، اظهار داشت: ارزش ریالی این تسهیلات یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به بررسی مشکلات بانکی، مالیات و زیربنایی سه واحد تولیدی در این نشست بیان کرد: تاکنون ۳۸۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان سمنان از تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال بهره‌مند شدند.

۴۰۴ پرونده برای عقد قرارداد با بانک در دست بررسی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه رونق اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی مهم‌ترین رویکرد دولت در ارائه این تسهیلات است، افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، ۲۱۲ واحد به ارزش ۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال مربوط به منابع رونق تولید است.

تشنه دل بابیان اینکه ۱۶۸ واحد به ارزش سه هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال تسهیلات دریافت کردند، یادآور شد: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۸، ۷۰۸ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری برای تسریع در پرداخت تسهیلات خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۰۴ پرونده برای عقد قرارداد در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

اجرای ۷۵ درصد مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۵۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات این کارگروه بررسی‌شده است، گفت: در این مدت دو هزار و ۲۴۹ مصوبه به تصویب اعضا رسیده که ۷۵ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

کد خبر: ۱۶٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha