۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
عملیات ایجاد ۱۶۲ کیلومتر فیبر نوری در اردبیل پایان یافت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل:

عملیات ایجاد ۱۶۲ کیلومتر فیبر نوری در اردبیل پایان یافت

اردبیل - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل از اتمام پروژه ۱۶۲ کیلومتری فیبرنوری استان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهروز رزمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل با اشاره به اجرایی شدن طرح ارائه ترافیک رایگان به دانشگاه ها در استان گفت: وزارت ارتباطات به اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت و FCP ها ابلاغ کرده که در صورت اتصال دانشجویان و اساتید دانشگاهی به پورتال های مذکور بابت ترافیک مصرفی هزینه ای دریافت نکنند.

وی با اشاره به مزایای طرح آموزش مجازی برای اساتید و دانشجویان گفت: در این طرح دانشجویان می توانند با استفاده ازاینترنت ثابت یا سیار با ورود به پورتال‌های آموزشی دانشگاه‌ها از مطالب آموزش مجازی بهره ببرند بطوریکه ترافیک مصرفی برای ایشان رایگان خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل همچنین از برقراری ارتباطات پایدار برای روستاییان خبر داد و گفت: با هدف کاهش مشکلات استفاده از شبکه کابل مسی، بسترسازی و توسعه شبکه فیبر نوری در شهرستان های اصلاندوز و گرمی در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با تلاش مجموعه ICT استان و نیروهای متخصص، با اجرای ۱۶۲ کیلومتر فیبر نوری از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی و اجباری روستایی USO به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اواخر سال ۹۸ به اتمام رسید.

رزمی پهنای باند بالا، وزن و حجم کم، قابلیت انعطاف، رضایت مردم و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی را از مزایای شبکه فیبر نوری عنوان کرد و افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و واحدهای تابعه تمام توان خود را برای توسعه زیرساخت های ارتباطی و فیبر نوری با هدف دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و کاهش شکاف دیجیتالی در نقاط شهری و روستایی به کار گرفته اند.

کد خبر: ۱۶٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha