۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
 توسعه زنجیره‌های تولید از محورهای مهم طرح قطب دامپروری مهدی‌شهر است
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان:

توسعه زنجیره‌های تولید از محورهای مهم طرح قطب دامپروری مهدی‌شهر است

سمنان- منصفی راد رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه طرح قطب دامپروری مهدی‌شهر مصوب سفر ریاست جمهوری به استان است، گفت: توسعه زنجیره های تولید از محورهای این طرح است.

علی منصفی راد در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طرح ملی قطب دامپروری مهدی‌شهر در کارگروه ‌های تخصصی دنبال می شود، ابراز کرد: این طرح در زمره مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان و در راستای توسعه اقتصادی استان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مطالعات پروژه ملی قطب دامپروری مهدی‌شهر به مثابه پیش نیاز مصوبه طرح، در دست اجرا است، ابراز کرد: این مطالعات در حوزه های دامپروری در محورهای مختلفی صورت می گیرد که از جمله آنها می‌توان توسعه زنجیره‌های تولید اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه علاوه بر دامپروری، مطالعاتی در حوزه کشاورزی، تامین علوفه مورد نیاز دام ها و حتی گردشگری با تمرکز ایل سنگسر و دامداری و همچنین مدیریت، بازرگانی، فرهنگی و مهندسی نیز در مطالعات دیده شده است، بیان کرد: ایجاد مراکز اصلاح نژاد و به‌نژاد دامی گام دیگری است که خوشبختانه مصوبه آن گرفته شده است.

منصفی راد با بیان اینکه الزامات تکمیل قطب دامپروری، از جمله دیگر اولویت های طرح قطب محسوب می شود، بیان کرد: ظرفیت نژاد اصیل سنگسری یکی از مهمترین اولویت ها و محورهای طرح محسوب می شود از سوی دیگر توسعه زنجیره های تولید و ارزش از جمله مسائلی است که به صورت جدی مطرح می شود.

وی با اشاره به اینکه کمک به زنجیره ارزش با بهره‌گیری و فعال سازی همه ظرفیت های بومی از جمله دیگر اولویت های مطالعات در طرح محسوب می شود، ابراز کرد: توجه همزمان به دامپروری صنعتی که از تاکیداتطرح در مصوبه دولت سیزدهم است.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha