۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
پیش بینی برداشت ۱۶ هزار و ۱۵۰ تن انگور از سطح باغات خراسان جنوبی
مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۱۶ هزار و ۱۵۰ تن انگور از سطح باغات خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: پیش بینی ما بر این است که در سال جاری از سطح باغات خراسان جنوبی ۱۶ هزار و ۱۵۰ تن انگور برداشت شود.

منوچهر شایسته در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: برداشت انگور از سطح باغات خراسان‌جنوبی آغاز شده است.

مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برداشت انگور از سطح دو هزار و ۷۰۰ هکتار باغات استان انجام می‌شود، بیان‌کرد: پیش بینی ما بر این است که در سال جاری از سطح باغات خراسان جنوبی ۱۶ هزار و ۱۵۰ تن انگور برداشت شود.

شایسته ادامه‌داد: سال گذشته میزان برداشت انگور از باغات خراسان‌جنوبی تنها ۱۵ هزار و ۹۶۱ تن از این میوه تابستانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین برداشت انگور در خراسان جنوبی مربوط به باغات شهرستان قاین بوده است، افزود: به طور متوسط از باغات قاین دو هزار و ۶۰۰ تن انگور برداشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول در قاین ۵۶۲ هکتار است، گفت: شهرستان‌های قاین، خوسف، بیرجند و زیرکوه مناطق عمده تولید انگور در خراسان جنوبی است.

شایسته با اشاره به اینکه با آغاز روزهای گرم تابستان برداشت عناب به صورت تازه در برخی از شهرستان‌ها و مناطق خراسان‌جنوبی چون نهبندان شروع شده است، اظهارکرد: برداشت انگور از اواخر تیرماه آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه (در برخی از مناطق تا شهریور) ادامه دارد.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha