۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
صدور «شیلات کارت» توسط بانک کشاورزی
بمنظور حمایت از آبزی‌پروری صورت گرفت؛

صدور «شیلات کارت» توسط بانک کشاورزی

بانک کشاورزی در راستای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و در حمایت از واحدهای تولیدی و مراکز تکثیر آبزیان، «شیلات کارت» را با نرخ ۱۲ درصد و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان صادر می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۱۴۱ میلیارد ریال در زیربخش شیلات و آبزی پروری پرداخت کرده است. همچنین تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی برای حمایت از آبزی پروری در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به همین مقطع در سال گذشته ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، لزوم استفاده بهینه از منابع برای تامین امنیت غذایی جامعه در کنار ارزش بالای غذایی آبزیان و اهمیت فراورده های شیلات، موجب شده است تا بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات به طرح های شیلات و آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس را در اولویت قرار دهد و هرسال برای رونق بیشتر تولید در این زیربخش تلاش کند.

این گزارش می افزاید: در همین راستا بانک کشاورزی در ستاد توسعه راهبردی شیلات کشور مشارکت فعال و حضور موثر دارد.

شایان ذکر است پرداخت تسهیلات به طرح های پرورش ماهی در قفس جزو اولویت های اعتباری بانک کشاورزی است که با نرخ ترجیحی پرداخت می شود و این بانک با حمایت از طرح های پرورش ماهی در قفس، نقش موثری در ترویج به کارگیری روش های نوین تولیدی، استفاده بهینه از منابع و توسعه پایدار در بخش کشاورزی داشته است.

کد خبر: ۱۶۲٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha