۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
ارسال ۳۹هزار و ۷۱۳ اظهار نامه و فرم تبصره ۱۰۰توسط مودیان مالیاتی خراسان جوبی
مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی خبر داد؛

ارسال ۳۹هزار و ۷۱۳ اظهار نامه و فرم تبصره ۱۰۰توسط مودیان مالیاتی خراسان جوبی

بیرجند -مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از ارسال ۳۹هزار و ۷۱۳ اظهار نامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰قانون مالیات های مستقیم توسط مودیان مالیاتی استان مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ خبر داد.

جعفر احسانی مهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مودیان ماده ۱۰۰قانون مالیات های مستقیم مکلف اند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت‌های شغلی خود را در یک سال مالیاتی برای هر واحد شغلی یا برای هر محل جداگانه طبق‌ نمونه‌ای که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می شود، تنظیم و تا آخر خرداد ماه سال بعد به اداره امور مالیاتی محل شغل خود تسلیم و مالیات ‌متعلق را به نرخ مذکور در ماده (۱۳۱) این قانون پرداخت کنند.

به گفته وی بنابر تبصره این ماده، سازمان امور مالیاتی کشور می تواند برخی از مشاغل یا گروه هایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده(۸۴) این قانون باشد را از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند.

وی ادامه داد: مالیات مودیان مذکور به ‌صورت مقطوع تعیین و وصول می شود و در مواردی که مودی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۴۶ مکرر قانون مالیات های مستقیم، شرط برخورداری از هرگونه معافیت و غیره ارائه اظهارنامه، دفاتر و اسناد و مدارک است.

احسانی مهر درباره تعداد اظهارنامه و فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم عملکرد ۱۴۰۰ خراسان جنوبی تا ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱گفت: تعداد اظهارنامه ها ۹هزار و ۱۳۵ مورد و تعداد فرم تبصره ۱۰۰قانون مالیات های مستقیم هم ۳۰هزار و ۵۷۸مورد است که مجموع آن ۳۹هزار و ۷۱۳ مورد است.

کد خبر: ۱۶۲٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha