۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
پیش بینی تلخ از تولید غلات در اروپا
شرکت استراتژی گرینز:

پیش بینی تلخ از تولید غلات در اروپا

تولید غلات در اروپا به شدت کاهش می‌یابد و ضربه محکمی بر امنیت غذایی این کشورها در شرایط حساس جنگ بین روسیه و اوکراین است.

به گزارش بازار، پیش بینی شده است که تولید محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی امسال در منطقه اروپا به شدت کاهش یابد.

شرکت مشاوره کشاورزی «استراتژی گرینز» در آخرین گزارش خود که روز پنجشنبه منتشر شد، هشدار داد: انتظار می‌رود تولید گندم و سایر غلات در اتحادیه اروپا در سال جاری به دلیل هوای خشک کاهش یابد.

این مطالعه نشان داد که انتظار می‌رود محصول گندم اتحادیه اروپا ۱۲۳.۳ میلیون تن باشد که از ۱۲۴.۴ میلیون تن پیش‌بینی شده در ژوئن و از ۱۲۹.۹ میلیون تن برداشت شده در سال گذشته کمتر باشد.

برداشت جو ۴۹.۶ میلیون تن است که در مقایسه با ۵۰.۳ میلیون پیش بینی شده در ماه گذشته و ۵۱.۹ میلیون در سال ۲۰۲۱ پایین است و پیش بینی می‌شود برداشت ذرت هم به ۶۵.۴ میلیون تن کاهش یابد که نسبت به ۶۶.۸ میلیون تن در ماه گذشته و ۶۹.۷ میلیون تن در سال گذشته کاهش یافته است.

این شرکت تحقیقاتی تخمین خود از تولید محصول گندم و جو را در ماه گذشته کاهش داد و دلیل آن شرایط خشکی بیش از حد در نیمه اول فصل رشد در بسیاری از کشورها بود.
«استراتژی گرینز» اظهار داشت: کمبود آب مکرر و آب و هوای گرم در بسیاری از مناطق تولیدی بر ظرفیت عملکرد تأثیر منفی می‌گذارد.

این پیش‌بینی تلخ زمانی صورت می‌گیرد که بحران غلات در سراسر جهان احساس می‌شود، زیرا قیمت گندم در دو ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. بازار جهانی مواد غذایی که قبلاً تحت تأثیر آب و هوا و همه‌گیری کووید قرار گرفته بود درگیری روسیه و اوکراین و تحریم‌های غرب علیه مسکو ضربه دیگری وارد کرد. روسیه و اوکراین با هم بیش از یک چهارم گندم جهان را صادر می‌کنند. روسیه همچنین بزرگترین صادرکننده کود در جهان است و این باعث ترس از ناامنی غذایی و گرسنگی جهانی شده است.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل، گفته است که ۴۹ میلیون نفر در ۴۳ کشور در حال حاضر در آستانه ورود به مرز قحطی هستند.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha