۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
نخستین واکسن اومیکرون جهان توسط ستاد اجرایی فرمان امام تولید شد
معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

نخستین واکسن اومیکرون جهان توسط ستاد اجرایی فرمان امام تولید شد

تبریز- معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: نخستین واکسن اومیکرون جهان توسط ستاد اجرایی فرمان امام تولید و مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت اخذ شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدمصطفی سیدهاشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در شهرستان مراغه گفت: نخستین واکسن اومیکرون جهان در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تولید و هفته گذشته مجوزهای مربوط به آن از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ایران ششمین کشور تولیدکننده واکسن کرونا در دنیا بوده که ظرف ۶ ماه ۱۵ میلیون دُز واکسن برکت توسط ستاد اجرایی تولید شد.

سیدهاشمی همچنین با تاکید بر اینکه واکسن کرونای برکت به برخی از کشورها از جمله نیکاراگوئه و کوبا به میزان ۲۰ هزار دُز برای هر کشور اهدا شده است، ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام همواره در مقاطع مختلف و از جمله بحران ها در کنار مردم است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون هزینه‌های درمان ۲۷۰ هزار نابارور را در سطح کشور بر عهده گرفته است، گفت: خدمات حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرسال گسترده تر و بیشتر می شود.

هاشمی سپس افزود: تامین هزینه‌های کاشت حلزون برای ناشنوایان و مشارکت در هزینه‌های درمان برخی بیماری های صعب‌العلاج از طریق تولید دارو از دیگر اقدامات ستاد است تا جایی که اخیرا واحد تولید داروهای ام اس و سرطان رحم نیز افتتاح شد.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha