۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
دلالان از دایره رطب و خرما خارج شوند| قول وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی خرما و رطب دشتستان
تولیدکننده خرما و رطب:

دلالان از دایره رطب و خرما خارج شوند| قول وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی خرما و رطب دشتستان

بوشهر- تولیدکننده و صادرکننده خرمای دشتستان با اشاره به قول وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی خرما و رطب دشتستان خطاب به دلالان گفت: از دایره خرما و رطب خارج شوید که چیزی عایدتان نخواهد شد.

وحید رضایی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز برداشت رطب از نخیلات دشتستان اظهار داشت: امسال پیش بینی برداشت ۱۷۰ هزار تن خارک و خرما و رطب از نخیلات استان‌را داریم که برآورد می‌شود حدود ۴۰ هزار تن رطب برداشت و روانه بازار داخلی و خارجی شود.

وی افزود: قیمت خرید رطب در نخلستان و زیر نخلی از تولیدکننده ۳۵۰ هزار ریال تعیین شده و در بنگاه‌های معاملاتی خرما نیز هر کیلو رطب ۳۸۰ هزار ریال است.

این تولیدکننده و صادرکننده خرما و رطب خاطر نشان کرد: رطب در مغازه‌ها و دکه‌های استان‌ با نرخ ۴۵۰ هزار الی ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده و فروش رطب با قیمت پایین‌تر و یا بالاتر از ارقام تعیین شده در شرایط کنونی مجاز نیست.

رضایی‌مقدم تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت تمام محصولات کشاورزی و غیر کشاورزی و تغییرات وضعیت معیشتی مردم و با توجه به قول وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی خرما با قیمت‌های مشخص، باغداران و تولیدکنندگان مصمم شده‌اند که به هیچ وجه با دلالان کار نکنند و مستقیم خرما و رطب را به فروش برسانند.

وی گفت: سردخانه‌های سنتی و صنعتی نیز از هم اکنون آماده ذخیره‌سازی محصولات کشاورزان هستند و اگر قیمت در بازار دچار رکود شد، بلافاصله رطب و خرما وارد سردخانه‌ها شده و فروش قطع خواهد شد.

رضایی‌مقدم اضافه کرد: تولیدکنندگان خرما در طول سال زحمات فراوانی متحمل می‌شوند و اگر نتوانند محصول خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند قطعا در تامین هزینه معاش دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

این تولیدکننده خرما خطاب به دلالان گفت: امسال به هیچ وجه باغداران با شما همکاری نمی‌کنند و بهتر است خودتان را از دایره خرما و رطب خارج کنید که جیزی عایدتان نمی‌شود.

کد خبر: ۱۶۲٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha