۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
سهم اندک ایران از صادرات محصولات دانش‌بنیان به کشورهای همسایه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سهم اندک ایران از صادرات محصولات دانش‌بنیان به کشورهای همسایه

اصفهان - ربیهاوی؛ رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: استعداد و امکانات ایران به ویژه اصفهان از نظر تولید محصولات دانش بنیان بسیار خوب و استقبال همسایگان هم عالی است اما صادرات این نوع محصولات اندک است.

عبدالامیر ربیهاوی در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: عراق در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵ میلیارد دلار واردات داشته است که عمدتا از چین، ترکیه و ایران به عنوان شرکای تجاری بوده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ قلم کالا از ایران به این کشور صادر می‌شود، افزود: شرایط، استعداد و امکانات کشور ایران به ویژه اصفهان از نظر تولید محصولات دانش بنیان بسیار خوب و استقبال در کشور مقابل هم عالی است اما متأسفانه محصولات دانش‌بنیان در زمینه های مختلف کشاورزی، دارویی، دامداری و غیره جزو کالاهای صادراتی عمده ایران به عراق قرار ندارد.

رایزن بازرگانی ایران در عراق تاکید کرد: عراقی‌ها تمایل زیادی برای انتقال فناوری و تولید مشارکتی با طرف ایرانی دارند که این موضوع نیز می‌تواند یکی از راهکارهای ورود به بازار این کشور و توسعه صادرات به عراق باشد.

وی با اشاره به اینکه در جلساتی با فعالان اقتصادیو تجار اصفهان با ظرفیت‌های دانش بنیان ایران در حوزه های مختلف آشنا می شویم، تاکید کرد: ظرفیت بالایی برای افزایش صادرات این محصولات به عراق وجود دارد و آمادگی داریم در این زمینه فعالیت تجار ایرانی را تسهیل کنیم.

کد خبر: ۱۶۲٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha