۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
اختلال در عرضه گاز اروپا را با رکود اقتصادی روبه‌رو می‌کند
رئیس صندوق بین‌المللی پول:

اختلال در عرضه گاز اروپا را با رکود اقتصادی روبه‌رو می‌کند

رئیس صندوق بین‌المللی پول نسبت به ایجاد رکود اقتصادی در بسیاری از کشورهای اروپایی به‌دنبال اختلال در عرضه گاز طبیعی هشدار داد.

به گزارش بازار، کریستالینا جورجیوا با اشاره به چشم‌انداز بسیار مبهم اقتصاد جهان، هشدار داد که اختلال بیشتر در عرضه گاز طبیعی به اروپا می‌تواند بسیاری از کشورها را وارد رکود اقتصادی کند.

وی در وبلاگی که پیش از نشست این هفته مقام‌های اقتصادی گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان منتشر شد، گفت: درگیرهای بین روسیه و اوکراین چشم‌انداز اقتصادی را به‌شدت تیره‌وتار کرده و صندوق بین المللی پول آماده است چشم‌انداز خود را برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی کاهش دهد.

جورجیوا هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز با اشاره به اینکه صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی پیشین خود را درباره رشد ۳.۶ درصدی در سال ۲۰۲۲ برای سومین بار در سال جاری میلادی کاهش می‌دهد، گفت رکود اقتصادی را در سال آینده غیرممکن نمی‌داند.

وی افزود: کشورها باید همه تلاش خود را برای پایین آوردن تورم بالا انجام دهند زیرا تداوم افزایش تورم می‌تواند بهبود اقتصادی را کاهش دهد و به استانداردهای زندگی، به‌ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر، صدمه بیشتری وارد کند.

وی همچنین گفت: بالا رفتن نگرانی‌ها درباره تأمین غذا و انرژی سبب افزایش خطرهای مربوط به بی‌ثباتی اجتماعی شده است.

کد خبر: ۱۶۲٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha