۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
تاثیر جو روانی در افزایش قیمت سیمان| تولید سیمان مازاد داریم
رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

تاثیر جو روانی در افزایش قیمت سیمان| تولید سیمان مازاد داریم

طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعاتی از قبیل قطع برق کارخانجات سیمان و دامن زدن به این موضوعات که با کمبود مواجه خواهیم شد، باعث شد تا قیمت سیمان افزایش پیدا کند.

مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش قیمت سیمان و فولاد اظهارکرد: تنظیم بازار سیمان وفولاد و مایحتاج ساختمانی در اختیار دولت است.

وی تاکید کرد: مجلس ابزارهای قانونی لازم در راستای تنظیم بازار را در اختیار دولت قرارداده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: برآیند قیمتی در بخش هایی همچون فولاد ، میلگرد و ورق در این دولت قابل قبول بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت جهانی برخی از محصولات بیان کرد: در ابتدای جنگ روسیه واوکراین اگر ما منهنی های شمش فولاد را در دنیا نگاه کنیم می بینیم که شیب آن هفت الی هشت برابر شیب کشور ما بوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در زمینه افزایش قیمت سیمان جو روانی در بازار شکل گرفت، تصریح کرد: موضوعاتی از قبیل قطع برق کارخانجات سیمان و دامن زدن به این موضوعات که با کمبود مواجه خواهیم شد، باعث شد تا قیمت سیمان افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در پی این شرایط هجوم برای خرید سیمان یک باره به سه برابر رسید. همچنین ما دوهفته در این بخش التهاب قیمتی داشتیم وچند روزی است که قیمت سیمان کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما ۱.۸ برابر مصرف کشور، سیمان تولید می کنیم. همچنین ما در تولید سیمان مازاد هم داریم. همچنین قطعی برق کارخانجات سیمان به مانند سال گذشته نیست که ما شاهد قطعی هر روزه باشیم لذا حداکثر قطعی برق در کارخانجات سیمان به هفته ای یک روز رسیده است.

طاهری بیان کرد: هیچ مشکلی در عرضه سیمان نیست و روز به روز هم قیمت سیمان کاهش پیدا می کند و انهایی هم که اقدام به خرید سیمان کرده اند امروز پشیمان هستند چرا که قیمت در این بخش کاهشی است.

کد خبر: ۱۶۲٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • AF ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      ۱۵ الی ۲۰ روز بعد اوج گیری شروع میشود