۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
هشدار ۳ نهاد بین المللی درباره تحریم ها و اختلال در امنیت غذایی

هشدار ۳ نهاد بین المللی درباره تحریم ها و اختلال در امنیت غذایی

سه نهاد بین‌المللی لغو محدودیت‌های تجاری را در جهان خواستار شدند و اعلام کردند این اقدامات باعث افزایش قیمت‌ها و تشدید بحران غذا در جهان می‌شود.

به گزارش بازار، سازمان تجارت جهانی، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی طی بیانیه‌ای مشترک حذف محدودیت‌های تجاری را در جهان خواستار شدند. این سه نهاد بین‌المللی اعلام کردند که لغو این محدودیت‌ها به کم‌رنگ شدن بحران غذا در جهان از طریق به حداقل رساندن اختلال در چرخه تامین و کاهش قیمت‌ها می‌شود.

در بیانیه سه نهاد مذکور آمده است؛ تسهیل تجارت و بهبود عملکرد و مقاومت بازارهای جهانی در حوزه غذا و محصولات کشاورزی بسیار مهم است.

این بیانیه می‌افزاید: بحران سال ۲۰۰۸ به ما آموخت که اعمال محدودیت‌های تجاری در جهان به صورت مستقیم به افزایش قیمت مواد غذایی منجر خواهد شد. لغو محدودیت‌های صادراتی و اعمال منعطف‌تر بازرسی‌ها و روندهای صدور مجوز به کاهش قیمت‌ها و پایین آمدن اختلال در چرخه تامین غذا در جهان منجر می‌شود.

این بیانیه مشترک در تارنمای بانک جهانی منتشر شده و توسط دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، کریستیالینا جورجیوا، رئیس کل صندوق بین‌المللی پول و ناگوزی آکنجو ایوه‌الا، رئیس سازمان تجارت جهانی نوشته شده است. البته دیوید بیزلی، مدیرکل برنامه جهانی غذای سازمان ملل هم در نوشتن این بیانیه مشارکت داشته است.

این شخصیت‌های بین‌المللی در نوشته خود آورده‌اند که شیوع ویروس کرونا، اخلال در چرخه تامین کالاها در سطح بین‌الملل و تبعات درگیری نظامی روسیه با اوکراین به شدت بازارهای جهانی غذا، کود و سوخت را تحت‌الشعاع قرار داده است. ۳۴۵ میلیون نفر در ۸۲ کشور جهان هم‌اکنون در معرض عدم امنیت غذایی قرار دارند و از زمانی که ۲۵ کشور جهان بر صادرات محصولات غذایی محدودیت اعمال کرده‌اند، شرایط بدتر شده است؛ به عنوان مثال قیمت کود طی سال گذشته دو برابر شده است.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha