۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
مقامات کاخ سفید بدانند مسیر برجام یک طرفه نیست
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مقامات کاخ سفید بدانند مسیر برجام یک طرفه نیست

علیزاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقامات کاخ سفید بجای فرافکنی نسبت به بدعهدی های خود، باید به سمت اجرای مفاد برجام بازگردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی علیزاده، در رابطه با یادداشت رییس جمهور آمریکا در واشنگتن پست مبنی بر اینکه ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی ادامه می‌یابد، گفت: متاسفانه در مواجهه با برجام، فقط جمهوری اسلامی به تعهداتش عمل کرد که موجب شد مسیر برنامه جامع اقدام مشترک یک طرفه تعریف شود.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و آمریکایی تعهداتی بر عهده داشتند که باید همگی آنها عملیاتی میشد، اظهار کرد: بنابراین مقامات کاخ سفید بجای فرافکنی نسبت به بدعهدی های خود، باید به سمت اجرای مفاد برجام بازگردند.

وی ادامه داد: در واقع آمریکایی ها باید تضمین دهند که عهد شکنی های گذشته تکرار نخواهد شد؛ همچنین کشورهای حاضر در برجام باید امتیازاتی مانند استفاده از سیستم سوئیفت و بهره مندی از فروش نفت برای ایران را فراهم کنند. این موارد در برجام تصویب شد اما از فردای امضای توافق نامه اجرایی نشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی، افزود: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر هسته ای هیچ خواسته جدیدی را مطرح نکرده از این رو آمریکایی ها باید دست از فرافکنی بردارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ بدعهدی و تخطی در مواجه با برجام انجام نداده که اکنون بخواهد دست از آن بردارد و به مسیر اصلی بازگردد، خاطرنشان کرد: بنابراین به بایدن توصیه می شود بجای طرح موضوعاتی که به برجام کمک نمی کند، درصدد بررسی راه هایی باشد که بتواند مجددا به برجام بازگردد.

کد خبر: ۱۶۲٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha